Tegyük fel!

Ilyen a hiteles apróhirdetés

Egy apróhirdetés hitelessége pillanatok alatt alakul ki vagy veszik el az azt olvasó előtt. A sok kis részlet tudat alatt befolyásolja az olvasót, és ha nem ügyelsz ezekre a részletekre, a hirdetésed nem ér célt. Megmutatjuk, hol bukhatod el vagy nyerheted meg az érdeklődő – leendő vásárlód – bizalmát.
Ilyen a hiteles apróhirdetés

Fogalmazni csak gondosan, szépen

A legjobb terméktől is elveheti az vevő kedvét az, ha az árut pongyola szövegezés hirdeti meg. A stílus ebben az esetben nem csak magát az embert, de az általa kínált portékát is megbélyegzi, és ha a helyesírásunk hibás vagy a fogalmazásunk slendrián, azzal bizony negatív előítéleteket ébresztünk, ellenben korrekt nyelvezettel és hibátlan helyesírással a bizalmat erősíthetjük.

A nyelvtani rész ebből a kisebbik gond: a számítógépen nyelvhelyesség ellenőrzők programokkal ellenőrizhetjük a leírtakat, ha pedig valamiben bizonytalanok vagyunk, a neten rákereshetünk a kifejezés helyes alakjára. Vannak persze dolgok, amiket még az okos komputerek sem tudnak megoldani helyettünk: például a nagy klasszikus tévesztést nem szűrik ki: helység – helyiség. Ingatlanhirdetésnél gyakori hiba ez: a helység alatt egy települést kell érteni, míg a helyiség szó a lakás egy részét – például egy szobát – jelöli. Ezek alapműveltségi kérdések, ne hibázzunk bennük, ha a bizalmat nem szeretnénk elveszteni!

Ugyanakkor a megfogalmazásnak nem kell azt sugallnia, hogy háromdiplomás egyetemi tanárok vagyunk: a túlzott nyelvi cifrázás, hivalkodó, magasröptű, intellektuális eszmefuttatások és idegen kifejezések tudományos és irodalmi munkákba valók, nem pedig apróhirdetésbe. Itt röviden, világosan, tárgyilagosan kell fogalmazni, de vigyázzunk, a túlzott szűkszavúság, információ hiány is éppúgy gyanakvást idéz elő, mint a szertelen szószátyárság.

Formázott szöveg – kiemelés

A jó tartalomhoz párosított ízléses forma mindig pozitív hatást gyakorol. Lehet, hogy egy-két száz forintunkba belekerül, de akkor is érdemes a megírt szövegnek csinos külsőt adni: egy-egy kulcsszó kiemelésével, a cím méretének növelésével és vastagításával, szép és jól olvasható betűtípus választással vagy egy kiemelő keretezéssel. Ezekből egy-egy elemet érdemes hirdetésenként használni, mert ha belezsúfoljuk az összes kiemelési lehetőséget egy apróhirdetésbe, az túl tarka, hivalkodó és ízléstelen lesz: ez pedig nem kelt jó benyomást, még ha figyelemfelkeltő is.

Jó képet vagy semmit!

Hiába írjuk meg a legjobban, hibátlanul a szöveget és alkalmazunk ízléses kiemelést a hirdetésben, ha a termékünkről nem közlünk képet. Még ennél is rosszabb, ha gyatra minőségű fotót mellékelünk. A rossz beállítás, az életlen, részleteket levágó, nem mutató fotó amatőr, gondatlan tulajdonost sejtet, akitől senki nem vásárol szívesen. A célravezető megoldás, ha szánunk a képekre egy kis időt, és több szögből készítünk róla éles, nagy felbontású fotót. Nagyon megnyerő, ha az adott termék paramétereit tartalmazó címkét is lefotózzuk – például egy műszaki terméknél -, és készítünk képet a termékhez járó kiegészítőkről is. Ugyanakkor nem jó eladási stratégia, ha elárasztjuk a vevőt képpel: maradjanak lefotózatlan részek is, hogy legyen oka személyesen érdeklődni, kérdezni az áruról.  

Reális árazás

Nagyon gyakran ott hibáznak a hirdetők, hogy rosszul árazzák be a terméküket. A túl alacsony vagy túl magas ár bizalmatlanságot szül: arra enged következtetni, hogy a termék silány vagy a gazdája elvesztette a józan eszét. A helyes hozzáállás, ha piacon forgó hasonló termékek árához igazodunk. Vannak viszont exkluzív termékek, ahol az ad hitelt a hirdetésnek, ha nem közöljük az árát, csupán jelezzük: az árról személyesen vagyunk csak hajlandók tárgyalni.

Legyél elérhető!

Az egész hirdetés hitelességét az adja meg, ha világos, jól értelmezhető elérhetőség is tartozik mellé. Komoly emberre vall, ha a hirdető nem csak a telefonszámát, de az e-mail címét is megadja, és még inkább bizalomgerjesztő, ha azt is közli, a nap melyik időszakában várja a hirdetés ügyében a jelentkezőket (pontos cím, elérhetőség, elérhetőségi időszak).

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top