Trend

Autógyártók az interneten

Az autógyártók számára alapvetõ követelmény, hogy jelen legyenek az interneten. Egy magára valamit is adó cég azonban nem csak hasznos információkkal, hanem más érdekességekkel is igyekszik felhívni magára a figyelmet.

Az autóvásárlás jóval több annál, mint egy tartós fogyasztási eszköz megszerzése. Kocsinkkal rengeteget árulunk el magunkról, s hogy egyéniségünk mely elemét domborítsuk ki, ebben segítenek az autógyárak.




Minden gyár oda helyezi a hangsúlyt, amit saját legerősebb pontjának gondol. Erről bárki meggyőződhet, még kereső-program, sem kell hozzá, elég, ha a márkanév elé odapötyögjük a tripla-w-t, s a végére pedig a .com-ot.


Csaknem valamennyi site már a főoldalon felkínálja, hogy válasszuk ki saját hazánkat, ami gyakorlatilag egy linknek felel a kiválasztott ország importőrének honlapjára. Csakhogy ez egyben azt is jelenti, hogy a magyarországi cég, hazai előállítású oldalain nézelődhetünk, s ezeknek tartalma teljesen eltér a kiválasztott cég nemzetközi honlapjáétól. Bár jó néhány olyan hazai portál akad, amely felveszi a versenyt az anyacég megjelenésével, ennek ellenére érdemes körbenézni a legnagyobbaknál, hiszen sokkal átfogóbb képet kaphatunk a márkáról, mintha csak a magyar oldalakat böngésznénk.

Néhány példa: 





a Peugeot (www.peugeot.com) például lehetőséget ad, hogy virtuális túrát tegyünk hatalmas múzeumában. Megismerkedhetünk a korábbi modellekkel, tanulmányautókkal, megnézhetjük a gyár pavilonjait a különböző autókiállításokon. Különböző filmeken nem csak a jelenleg futó modelleket, hanem korábbi kocsikat, sőt koncepcióautókat is megismerhetünk.






Az Alfa (www.alfaromeo.com) honlapján különös hangsúlyt fektettek a múltra. A múzeumban mi magunk irányíthatjuk a kamerát, s a legnevesebb modellekről, régi győzelmekről rengeteg filmet lehet letölteni.






Persze az autós honlapok nem csak az autó megszállottjainak szólnak. A BMW-nél például (www.bmw.com) meg lehet tekinteni, sőt meg is lehet vásárolni valamennyi BMW-emblémával ellátott kiegészítőt. A teljes ruhatár, órák, szemüvegek, kulcstartók mind egyszerű kattintással megszerezhetők.






A Mini honlapjára (www.mini.com) mindenképpen érdemes ellátogatni, hiszen itt lehet a leginkább szembesülni azzal, hogy ez az autó valódi design-termék. A honlapon ugyanis a divattal, a színekkel, a formával legalább annyit foglalkoznak, mint a műszaki tartalommal. Sőt.






Aki hasonló élményre vágyik az a Smart (www.smart.com) oldalait is megnézheti. Itt is elsősorban az érzelmekre igyekeznek hatni, csakúgy, mint az autó maga.

Nem jellemző, de jó ötlet, hogy a VW honlapján (www.vw.com) rengeteg reklámfilmet is megnézhetünk.





Valamennyi gyár figyel arra, hogy ne csak hasznos információkkal bombázza, hanem szórakoztassa is a világhálón szörfözőket. A honlapok egyébként igencsak árulkodók: a legtöbb esetben néhány perc alatt megismerhetjük a gyár életfilozófiáját. A látványos, humoros, izgalmas oldalak többnyire a kreatív autógyárak oldalaira jellemzőek, míg a konzervatív cégek nagyobb hangsúlyt fektetnek az információra, és kimondottan szűkmarkúan bánnak a látványos elemekkel.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top