nlc.hu
Trend

Felmérés: a ruhákon spórol leginkább a magyar

A magas infláció miatt a ruhavásárlást fogják vissza leginkább a magyarok

A rohamosan emelkedő árak miatt egyre több háztartásban húzzák meg a nadrágszíjat. Az emberek harmada már élelmiszerből is kevesebbet vásárol, de leginkább a ruhavásárlásainkat fogtuk vissza.

A Pulzus Kutató és a Napi.hu reprezentatív felmérése szerint a lakosságnak már csak tizenhárom százaléka nem spórol sem az élelmiszereken, sem a ruházkodási és a tartós fogyasztási cikkeken, sőt az üzemanyagokon sem, mindenki más már érzi a fogyasztási szokásain a magas inflációt. A fogyasztók több mint fele, 58 százaléka válaszolta azt, hogy kevesebb ruhát vásárol, így látszik, hogy ezen spórolnak a legtöbben a magyarok.

Fogasok, ruhák

A ruházkodáson spórol a magyar (fotó: Pixabay)

A ruhák után a tartós fogyasztási cikkeknél és a szeszesitaloknál, dohánytermékeknél húztuk meg a nadrágszíjat, amelyről a válaszadók 38 százaléka részben vagy egészben lemondott. Az emberek 34 százaléka már az élelmiszeren is spórol, és kevesebbet vásárol. Úgy fest, vannak, akiknek már a 480 forintos, hatósági benzinár is túl sok: ezen az emberek 27 százaléka próbál meg spórolni. A magyarok 26 százaléka valamilyen más termékről mondott le. A felmérésből kiderül, hogy a nők főleg a ruházkodásukat fogták vissza, a férfiak pedig alkoholra és dohánytermékekre költenek kevesebbet. A tankolásnál a férfiak próbálnak meg jobban spórolni. A ruházkodáson leginkább a nyugdíjasok spórolnak.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top