
A cannes-i filmfesztiválon ebben az évben sem maradtak el az említést érdemlő divatpillanatok. Mutatjuk a leg-leg-leg ruhákat!
A klasszikusok

Elle Fanning a nyitóünnepségen (Fotó: Pascal Le Segretain/Getty Images)
Elle Fanning minden évben nagy előszeretettel ölt magára már-már látomásszerű hercegnőruhákat a cannes-i filmfesztivál eseményeire. Nem csupán az idén viselt öltözékei közül, de többéves viszonylatban is az egyik leglenyűgözőbb darab volt ez a művészeti alkotásnak is beillő Alexander McQueen kreáció, melyben a nyitóünnepségen jelent meg. Az orchidea ihlette míder a brit divatház 2023-as őszi kollekciójából való, a szoknyarészt pedig egyedileg készítették hozzá a színésznő számára.

Natalie Portman és Charles Melton a May December premierjén (Fotó: Samir Hussein/WireImage)
Natalie Portman a May December bemutatóján egy Dior estélyiben vett részt, mégpedig egy ikonikus, eredeti Christian Dior dizájn, az 1949-1950-es őszi-téli kollekcióból való Junon ruha újraalkotott verziójában. Az első pillantásra sziromszerű szoknyarész valójában pávatollakat imitál.

Naomi Campbell a nyitóünnepségen (Fotó: Marc Piasecki/FilmMagic)
Naomi Campbell maga volt a két lábon járó glamúr ebben a csupa flitter istennőruhában, melyet a Celine divatház legújabb kollekciójából választott a nyitóvetítésre.
A drámakirálynők

Viola Davis a Monster premierjén (Fotó: Daniele Venturelli/WireImage)
Viola Davis a Monster című filmdráma premierjén vérbeli hollywoodi dívaként vonult ebben a tollas stólával felturbózott outfitben, melyet a Valentino divatház kreatív igazgatója, Pierpaolo Piccioli személyesen a színésznő számára tervezett, erre az alkalomra.

Uma Thurman a nyitóünnepségen (Fotó: Lionel Hahn/Getty Images)
A nude színű selyemruha és a mélyvörös köpeny kombináció a Diortól drámai eleganciát kölcsönzött Uma Thurmannek a nyitóünnepségen.

Jennifer Lawrence az Egy zuhanás anatómiája premierjén (Fotó: Stephane Cardinale – Corbis/Corbis via Getty Images / Profimedia)
Jennifer Lawrence az Egy zuhanás anatómiája bemutatójára öltözött talpig karmazsinvörösbe. Dior estélyijéhez azonban egy kissé váratlan lábbelit: egy egyszerű, fekete flip-flop papucsot vett fel. Ezzel pedig bizony vétett a fesztivál dress code-ja ellen, mely magas sarkú cipő viselését írja elő a női vendégek számára. A szabályszegő lábbeliválasztás megkímélte viszont egy újabb – voltaképpen már védjegyének számító – vörös szőnyeges hasra eséstől.

Winnie Harlow a The Pot-au-Feu (La Passion de Dodin Bouffant) premierjén (Fotó: Daniele Venturelli/WireImage)
Winnie Harlow a The Pot-au-Feu premierjére a Jean Paul Gaultier divatház archívumából, egészen pontosan a 2008-as őszi couture kollekcióból választotta ezt a zöld szatén uszállyal díszített fekete bársony estélyit.
A merészek

Julia Garner az Asteroid City bemutatóján (Fotó: Marc Piasecki/FilmMagic)
Julia Garner az Asteroid City premierjén a Gucci divatház egyik smaragdzöld kreációjában jelent meg. Az öltözék vonalvezetésében és tónusában is erősen idézte azt a legendássá vált estélyit, melyet Keira Knightley viselt a Vágy és vezeklés című filmben.

Irina Shayk a Megfojtott virágok (Killers of the Flower Moon) bemutatóján (Fotó: Lionel Hahn/Getty Images)
Irina Shayk a Megfojtott virágok vetítésére érkezett ebben a tengerészkék, tüll-necc Giorgio Armani Privé estélyiben, mely egyszerre volt sikkes, játékos és merész.

Rosie Huntington-Whiteley a Club Zero premierjén (Fotó: Marc Piasecki/FilmMagic)
A szín- és stílusbeli kontrasztok tették látványossá Rosie Huntington-Whiteley aszimmetrikus Valentino ruháját: míg a kreáció jobb oldala, illetve nyakkivágása abszolút konzervatív, addig a bal oldalt mindössze egy nagy fehér masni fogta össze.

Shay Mitchell az amfAR gálán (Fotó: Samir Hussein/WireImage)
A cannes-i filmfesztiválon a pucérruha mondhatni „hagyományos viselet”, éppen ezért viszonylag nehéz e műfajban érdemben újat mutatni. Shay Mitchell kanadai színésznő azonban Cult Gaia divatház kreációjában bebizonyította, hogy igenis lehetséges.

Kate Beckinsale a The Pot-au-Feu (La Passion de Dodin Bouffant) premierjén (Fotó: Lionel Hahn/Getty Images)
Bravúros volt Kate Beckinsale kövekkel kirakott pucéroverallból és uszályszoknyából álló, salátazöld outfitje is, melyet Zuhair Murad libanoni divattervező idei couture kollekciójából választott.
A szokatlanok

Maya Hawke az Asteroid City bemutatóján (Fotó: Lionel Hahn/Getty Images)
Az idei fesztivál egyik legmegosztóbb öltözéke volt Maya Hawke Prada szettje az Asteroid City bemutatójáról. A színésznő egészen úgy festett, mintha a Scooby Doo című rajzfilmből sétált volna ki, azonban el kell ismerni, hogy a karakteréhez passzolt és nagyon is tudta viselni a szokványosnak legkevésbé sem nevezhető összeállítást.

Rawdah Mohamed a The Pot-au-Feu (La Passion de Dodin Bouffant) bemutatóján (Fotó: Daniele Venturelli/WireImage)
Menyasszonyi ruhát viselni a vörös szőnyegen nem számít különösebben nagy bevállalásnak. Rawdah Mohamed norvég-szomáliai modell azonban Robert Wun Megperzselt menyasszony elnevezésű modelljét öltötte magára, a 2023-as cannes-i vörös szőnyeg egyik legemlékezetesebb divatpillanatát produkálva.

Helen Mirren a fesztiválnyitó Jeanne du Barry vetítésén (Fotó: Samir Hussein/WireImage)
Helen Mirren outfitjének főszereplője kétségkívül a hajkoronája volt, melyet Del Core estélyijének árnyalatához hasonló kék színre festettek. A színésznő ezzel voltaképpen egy tradíciót folytatott, hiszen az előző években is többször jelent meg Cannes-ban tőle szokatlan frizurákkal: 2019-ben pink hajjal, míg tavaly derékig érő hajhosszabbítással.

Elsa Hosk a The Pot-au-Feu (La Passion de Dodin Bouffant) premierjén (Fotó: Daniele Venturelli/WireImage)
A Viktor&Rolf avantgárd luxusdivatház idei tavaszi-nyári kollekciójával abszurd megközelítésben forgatta ki – a szó szoros értelmében véve – a helyükből a couture ruhákkal kapcsolatos sztereotípiákat. Eme kollekció egyik, egyébként visszafogottabb darabját viselte Elsa Hosk a The Pot-au-Feu bemutatóján.
Akiknek nem jött össze
Az alábbi galériában pedig vessünk néhány pillantást azokra az öltözékekre is, melyekre nincs elfogadható magyarázat…