Utazás

Ahol minden évszakban kikapcsolódás vár rád… Villach – Karintia szívében

Úti célunk Villach, Karintia tartomány 2. legnagyobb városa. Az Alpok déli oldalán elterülő település alig hatórányi autózás alatt érhető el Budapestről, de természetesen vonattal vagy akár menetrend szerinti repülőjárattal is könnyen megközelíthető. Ideális hely azok számára, akik valódi kikapcsolódásra vágynak.

A szlovén, olasz, osztrák hármas határ vidékét a hegyek csodás ölelésében tavak tagolják még izgalmasabbá. A két legnagyobb az Ossiacher See és a Faaker See, amelyek minden évszakban kiszolgálják az ide érkező vendégeket. A kisebb tavak télen a korcsolya szerelmeseit kényeztetik, míg a nagyobb tavak az év többi részében csábítják a vitorlázókat, a fürdőzőket és nem utolsósorban azokat, akik inkább két keréken hódítanák meg a vidéket.

Korcsolyázás a Városháza előtt
Korcsolyázás a városháza előtt

Mi kisebb pihenőkkel tarkítva érkeztünk meg Villach óvárosába, hogy magunkba szippantva az óváros hangulatát, megkezdjük a város és környékének felfedezését. Meglepően mediterrán hangulatú világba csöppenünk, keskeny, kacskaringós utcácskák, reneszánsz városháza – amelynek árkádos udvarán kialakított korcsolyapályáján vidám gyerekek csúszkálnak –, gyertyára emlékeztető kivilágított templom és a várost átszelő Dráva látképe fogad bennünket. A lüktető város már a híres farsangi mulatságra készül, amelynek hagyománya évszázadokra nyúlik vissza.

Kanyargó Dráva

Szállásunk Villach-Warmbad területén található Thermenhotel Karawankenhofban várt bennünket, amely a hozzá tartozó fürdőközponttal igazi építészeti remekmű. A komplexum 2012-ben teljes felújításon esett át, aminek következtében az egyik legmodernebb és legextravagánsabb épület lett a környéken.
Az osztrákok tényleg tudják, mire van szüksége a megfáradt turistának! Finom ételekben és puha ágyban ugyanis nem volt hiány, hogy az út fáradalmait kipihenjük.

Termálhotel Karawankenhof
Thermenhotel Karawankenhof

Kezdted már a reggelt úgy, hogy egy ősrégi termálforrás habjai közt lubickolsz? Valami igazán különleges érzés, érdemes kipróbálnod! Az egyik medence éppen arra a forrásra épült, amelynek termálvize folyamatosan megújul. Így indítani a reggelt pedig valóban mennyei!

Therme Warmbad

A számtalan programlehetőség közül mi első nap Gerlitzen havas lejtőit vettük célba. Széles, könnyen síelhető pályák (ha kell, hóágyúzzák őket, bár általában a klímának köszönhetően hóbiztosak), és gyors felvonók csábítottak bennünket arra, hogy mielőbb felcsatoljuk léceinket. Azok számára, akik még soha nem csúsztak, remek oktatók állnak rendelkezésre, így a síelés/snowbordozás alapjait bárki elsajátíthatja néhány nap alatt, de lehetőség van olyan oktatót is választani, aki az újrakezdésben segít, vagy éppen megmutatja nekünk a profi síelés apróbb fortélyait.

Gerlitzen

A pályák kialakításánál figyelembe vették azt, hogy az egész család jól érezze magát, így kisgyermekkel is bátran utazhatunk. A jó síterepről azonban nem hiányozhat a Fun Park sem, ahol az extrémebb sportot kedvelő fiatalok is kiélhetik magukat. És ha átfagytunk vagy éppen kellően elfáradtunk, a 12 hütte egyikében elkortyolgathatunk egy pohár forralt bort vagy egy jó meleg teát. Utána pedig jöhet valami finomság az étlapról – nálunk a valódi osztrák käse spätzle és a gőzgombóc lett a nyerő.

Egy szó, mint száz, akár családdal, akár iskolai sítáborral, akár baráti társasággal utazunk, Gerlitzen biztosan jó választásnak bizonyul.

Käse spätzle és Bécsi szelet
Käse spätzle és bécsi szelet

Síelés után pedig irány a fürdő, hogy egy picit lazuljunk a gőzben. 11 000 négyzetméteren 1140 négyzetméter vízfelület, fittneszterem, szaunák, gőzfürdők, medencék – ez a Fun, Fitt & Spa – vagyis a Villachi Warmbad.
A futurisztikus építmény minden igényt kielégítő „szabadidő”-központot takar.

Villach-Warmbad

Fun – vagyis az élményfürdőrészleg

Fun

Az óriás csúszda már akkor csábító, amikor a szállodát és fürdőt összekötő folyosóról észrevesszük. Mint egy hatalmas kígyó, úgy öleli körbe a központ egyik oldalát, és mi alig várjuk, hogy köntösünktől megszabadulva azonnal kipróbáljuk. Fantasztikus élmény végigcsúszni rajta, és a gyerekek nagy örömére akár versenyt is rendezhetünk, hiszen egy kivetítőn követhetjük az időmérés eredményeit.
A „Crazy river” névre keresztelt vadvízi sodrású medence is nagy sikert aratott, de az egész napos síelés után én inkább a 28 fokos medencét választottam, ahol a lágy vízsugarak masszírozták fáradt testemet.
A kültéri rész nyűgözött le igazán, hiszen miközben a pezsgőfürdő jótékony hatását élveztem, közben nagy pelyhekben hullott a hó, a távolban pedig az Alpok csábító csúcsai őrizték a táj békéjét.

Spa – vagyis a felfrissülés és a szépség részlege

Spa

Az igazi wellnesshez hozzá tartozik a Spa részleg kipróbálása, ahol finn szauna, bioszauna, infraszauna, török gőzfürdő, hammam és megannyi csodás kényeztető kezelés vár ránk. Az igényesen kialakított tágas terek fogadják be a női részleget, ahová csak hölgyek tehetik be a lábukat. Ahogy belépünk, magával ragadó illatfelhőbe burkolózva élvezhetjük a szauna jótékony hatását.
Az épület legfelső szintjére a koedukált finn szauna csábít bennünket, ahonnan lélegzetelállító a kilátás. A puha köntösünkbe burkolózva még sokáig állunk kint a hóban, hogy befogadjuk a látványt.

Fitt – vagyis a fitnesz- és edzőtermek részlege

Fitt

Hatalmas panorámás termek. Korszerű gépek, amelyek átmozgatják minden porcikánkat. Néhányról fogalmunk sincs, hogy mire használatos, de a segítőkész személyzet minden pillanatban készen arra, hogy felvilágosítson bennünket.

Kérhetünk állapotfelmérést, választhatunk a különböző óratípusok közül, vagy erősíthetjük az izmainkat a hihetetlenül high-tech gépekkel. Igazi fitneszparadicsom, állítom.

Este azután vacsora a városban, hiszen Villach nevezetes sörfőzdéjének éttermét nem lehet kihagyni. A Brauerhof igazán hangulatos hely, különböző csapolt sörökkel és finom ételekkel. Mi bátrak voltunk, így a sörlevest is kipróbáltuk, és hát nem bántuk meg. A lágy tejszínes-sörös ízkavalkád ugyanis tényleg elnyerte a tetszésünket.

Sörleves

Dobratsch

A következő napon úgy döntöttünk, hogy megbirkózunk egy hótalpas túrával is. Dobratsch felé vettük hát az irányt, hogy „meghódítsuk” a 2166 méter magas hegyet. Gyakorlott túravezető várt bennünket a nemzeti park bejáratánál, és néhány percnyi készülődés után már baktattunk is fel a hegyre a kényelmes hótalpainkkal.

Az időjárás azonban közbeszólt, így sajnos a hegy legyűrése kimaradt, de így is eljutottunk az első komolyabb kilátóig, ahonnan megcsodálhattuk a környéket. Útközben azt is megtudtuk, hogy néhány éve még felvonók és sípályák övezték Dobratsch lejtőit, de azóta mindent eltávolítottak, hogy a nemzeti parkban élő állatok zavartalanul éljenek ebben a csodás természeti környezetben.

Különböző túraútvonalak közül lehet választani, ki-ki saját kondíciójához mérten járhatja be a vidéket, bármelyik évszakban.

Dobratsch

Ahol minden évszakban kikapcsolódás vár rád...Villach - Karintia szívében
Számunkra két nap után véget ért a felfedezőút, de aki februárban ellátogat Villach környékére, az biztosan nem fog unatkozni.

Február 8-án indul
a Villachi Karnevál, a gerlitzeni sípályák egészen március végéig csábítanak a téli sportok élvezetére, Dobratsch, a tavak és az egész környék pedig az év minden évszakában megajándékoz a valódi kikapcsolódás élményével.