Utazás

A hazai szállodák majd negyede átveri a vendégeket

Egészen ijesztő adatot közölt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), e szerint 173 hazai szállodából 38 megtéveszti a vendégeit.

Ez azt jelenti, hogy a vizsgált szállodák 22 százaléka hazudik, ami aligha megnyugtató adat azok után, hogy kiderült az is, hogy a hazai utazási irodák hogyan verik át a klienseiket.

Az NFH keddi közleménye szerint a hatóság a gyógyszálló vagy gyógyszálloda megnevezést alkalmazó szálláshelyeket, továbbá azokat a szállodákat vizsgálta, amelyek a hivatalos európai Hotelstars védjegyrendszertől eltérő, 1-5 csillaggal jelzett besorolást alkalmazzák. Az ellenőrzés a Hotelstars védjeggyel nem rendelkező szálláshelyeknél kiterjedt arra is, hogy az adott csillagszámmal jelzett kategória és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások együttesen alkalmasak-e a fogyasztók megtévesztésére. A gyógyszálló vagy gyógyszálloda megnevezést alkalmazóknál azt vizsgálták, hogy rendelkeznek-e az ehhez szükséges minősítéssel.  
Kiderült, hogy számos szálláshely a szálloda vagy a hotel megnevezést használta annak ellenére, hogy nem felelt meg a vonatkozó jogszabályban foglalt követelményeknek, vagy a szálláshely annak ellenére szállodaként hirdette magát, hogy üzemeltetője panzió üzemeltetésére kapott engedélyt.

Az NFH szerint az ellenőrzés alá vont szálláshelyeket üzemeltető vállalkozások többsége pozitívan fogadta az akciót, és a hiányosságok mielőbbi kijavítására, megszüntetésére törekedtek.

Mindehhez hozzá kell tennünk, hogy egyre több szálloda épül az országban.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top