Utazás

Nagy változás a MÁV-nál

A MÁV 20 saját fejlesztésű és nemzetközi forgalomra is alkalmas IC+ kocsi előállítását kezdte meg, jövő tavasszal már el is hagyhatják a gyárat.

Mivel néhány vasútvonal hamarosan alkalmas lesz a jelenleginél nagyobb sebességű közlekedésre, új InterCity kocsikat is vásárol a vasúttársaság, amelyek 2019-ben jelenhetnek meg a belföldi közlekedésben – írta a Magyar Hírlap. A MÁV tájékoztatása szerint az új, IC+ elnevezésű vasúti kocsik sorozatgyártása megkezdődött a szolnoki járműjavító üzemben, a munkához szükséges beszerzési eljárások jelentős része lezárult.

A napokban az utasülések szállítására kiírt tenderen hirdetett eredményt a cég. A MÁV-Start Zrt. húsz, saját fejlesztésű és nemzetközi forgalomra is alkalmas IC+ kocsi előállítását kezdte meg, az első két jármű jövő tavasszal gördülhet ki a gyárkapun. Először többcélú, így kerékpárok és kerekesszékek szállítására is alkalmas kocsik, majd másodosztályú, termes járművek készülnek. Ezt követően épülnek első osztályú kocsik is.

A belföldi használatra szánt IC+-ok gyártása is hamarosan elindulhat, a sorozatgyártás 2018-2020 között valósulhat meg, a járművek egy része 2019-től állhat forgalomba.

A nemzetközi és a belföldi forgalomra készülő kocsik között leginkább a futóművek esetében van eltérés, előbbi járművek ugyanis óránként 200 kilométeres sebességre alkalmasak, utóbbiak 160-ra. A tervek szerint a húsz nemzetközi kocsi mellett száz új IC+ épül a belföldi forgalom számára.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top