Utazás

Kampányt indított az éjszakai metrózásért Vitézy Dávid

Vitézy Dávid közlekedési szakember fejében is megfogalmazódott az a kérdés, hogy miért nem járnak a budapesti metrók éjjel is, legalább hétvégén. Szerinte itt lenne az idő arra, hogy akár üzemszünet nélkül közlekedjenek a fővárosi metrók.

Facebook-posztban kampányol a hosszabb metróüzemért a Budapesti Közlekedési Központ egykori vezérigazgatója, Vitézy Dávid. Szerinte az elmúlt években Budapesten teljesen meghaladta az élet azt, hogy az utolsó metró 23:35-kor induljon – a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor. Úgy véli, időszerű lenne péntek-szombat esténként az üzemidő meghosszabbítása 1-2 órával, vagy akár a hétvégi éjszakákon a folyamatos, 24 órás metróüzem bevezetése.

MTI Fotó: Bruzák Noémi

Vitézy megállapítja, hogy a nagy európai metróvonalak közül Budapestnél csak Helsinkiben és Bukarestben húzzák le korábban a metróaluljárók rácsait. Egy londoni tanulmányra hivatkozva pedig rávilágít arra, hogy az éjszakai metróüzemmel fejlődik a város gazdasága.

„2011-ben a BKK-ban pont azért döntöttünk a 6-os villamos 24 órás üzeme mellett, mert tudtuk: a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszakai üzeme jelentős többlet utasforgalmat vonzhat az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest. Nem csak a gyorsasága, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is. A Körúton ez bejött, az utasszám rögtön megugrott. Arról nem is beszélve, hogy ilyen nagyértékű eszközöknél, mint a metró, az okozza a legnagyobb társadalmi költséget, ha áll a rendszer – márpedig ma 5 órát állnak a metróink, ami pazarlás azokon az éjszakákon, amikor egyébként bőven van társadalmi igény a tömegközlekedésre” – írja Vitézy Dávid a Facebookon.

Úgy véli, a metrók péntek-szombat éjjeli hosszabb üzemidejének témája érett egy érdemi BKK-s társadalmi egyeztetésre.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top