nlc.hu
Utazás

Vendégbarát harc a mobiltelefon-nyomkodás ellen

20 százalék kedvezményt kínál az étterem, ha lakat alá kerül a telefonunk az étkezés alatt

Az életünk része, a legtöbben mégis azt érezzük, hogy átvette szokásaink felett a hatalmat. A mobiltelefon folyamatos nyomkodása ellen ma már több taktika létezik az önként vállalt digitális böjttől a vendéglátóhelyek próbálkozásáig.

Már korábban is fel-felbukkantak próbálkozások. 2018-ban például egy amerikai szállodalánc kínált a számla végösszegéből 5 százalék kedvezményt, ha a náluk pihenő vendég megvált telefonjától az ott tartózkodás alatt.

Sőt, még egy évtizeddel visszalapozva a naptárban, Gordon Ramsay, számos topétterem tulajdonosa már az okostelefon-őrület előtt, a 2000-es években hadat üzent a mobiltelefonozásnak. A sztárséf felháborítónak nevezte, hogy míg a konyhai személyzet napi 16 órát tölt a konyhában, a vendég azzal sem tiszteli meg őket, hogy az éttermi fogyasztásuk alatt ne telefonozzanak. Ekkor még sem Ramsay, se más nem sejthette, hogy hamarosan folyamatosan a kezünk ügyében lesz az egyre okosabb telefonunk. Míg Ramsay séf a tőle elvárható f-betűs szavakkal illette az éttermi illetlenséget, addig más vendéglátók szelídebb eszközökkel harcolnak a képernyőbámulás ellen.

Étterem, mobiltelefon

Ha nincs fotó, nem is történt meg / Fotó: d3sign, Getty Images

Kalitka, kislakat és mínusz 20 százalék a számlából

20 százalék kedvezményt már ugyancsak megérez a vendég az éttermi számla végösszegéből. Egy angliai étterem márpedig a fizetendő számla egyötödét engedi el, ha a vendége egy kis kalitkába záratja el a mobiltelefonját az ott tartózkodás alatt.

Az angliai Kentben működő indiai étterem, a Spice Fusion tulajdonosa és vezetője, Rajeev Gupte elmondása szerint egy alkalommal már nem azon lepődött meg, hogy egy társaság tagjai a telefonjaikat nyomkodják, hanem azon, hogy nem telefonoznak, hanem egymással beszélgetnek. A döbbenetes felismerés ihlette ötletét.

„Kezdett olyan érzésünk lenni, mintha az ételeink, az asztalaink, a vendéglátóhelyünk csak egy tranzakció lenne, mintha benzint tankolnának, még akkor is, ha történetesen tettek azért, hogy eljöjjenek vacsorázni!” – fogalmazott az étteremtulaj.

A 20 százalék mínuszhoz nem elég csak elrakni a mobilunkat. Egy látványos kis kalitkába kerülnek a pihenőre küldött készülékek, vészesetben pedig felvehetők a telefonok. A cél az, hogy az emberek ne lefelé meredjenek, hanem egymásra figyeljenek, ha már összejöttek. És ahogyan Gordon Ramsay is mondta, tiszteljék meg a vendéglátót, a szakácsokat és konyhai dolgozókat is azzal, hogy felpillantanak a bűvös képernyőről.

A történethez hozzátartozik az is, hogy a 20 százalék kedvezmény csak hétfőnként és legalább négyfős asztaloknál érvényesíthető. A hétfő az éttermek jellemzően legkisebb forgalmú napja, így ügyes reklámfogás is a Spice Fusion részéről a forgalomélénkítés ezen módja. Az üzenet mindenesetre átjött.

VIA

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top