Utazás

Ha a Mátrába mész, csináld azt, amit a Mátrában kell! (X)

Amikor a nyaralásunkat, pihenésünket szervezzük, van egy elképzelés a fejünkben, egy élmény, és ehhez keressük meg a megfelelő szálláshelyet. Akik a Mátrát veszik célba, valószínűleg a hegyvidékre vágynak, az erdők, a természet közelségére, megnyugvásra és kikapcsolásra.

A forró nyári napokon nemcsak a vízparton találhatunk felüdülést, az erdő hűs békéje a víznél is jobban frissít fel minket, a madárcsicsergés pedig a hétköznapok minden búját elfeledteti. Nézzük is végig, milyen erdei, természetközeli élmények várnak minket, ha térképtűnket a Mátrára tűzzük ki.

KÉKTÚRAÚTVONAL

Az a bizonyos kéktúraútvonal minden évszakban tökéletes választás lenne, de különösen az nyáron, a Mátra regényes erdeiben. A több mint 1000 kilométeres túraútvonal több szakasza is a Mátrában található, ezek kényelmes, 1-1 nap alatt, csillagtúraszerűen is teljesíthető távok. Mátraházáról, az Ózon Hotelből indulva Sirokot vagy Mátraverebélyt is célba vehetjük gyalogszerrel, mindkét út csodás kikapcsolódást és feltöltődést ígér.

EGY KIS VÁRLÁTOGATÁS SIROKON

Ha már úgyis elővettük a bakancsot, miért ne célozhatnánk meg egyenesen a siroki várat? A Tarna völgyének egyik szép látványossága a magányos vulkáni hegycsúcs, a siroki várhegy. Legmagasabb pontján nagy méltósággal évszázadok emlékét őrzi Sirok vára. A rom nemcsak a zöld hegyoldalt koronázza meg, kultúrtörténetileg is fontos látnivaló, ami jelenlegi formájában a tatárjárás után épült meg, és Eger egyik legnagyobb előváraként funkcionált. Bár a várat egészen a XX. század közepéig lakták, ma már csak romos állapotban láthatjuk a hajdan jobb napokat látott építményt. Ha megszemléltük a kilátást, érdemes sétálni egy nagyot a környéken is, hisz a sziklákon rendkívül érdekes geológiai képződményeket és alakzatokat találhatunk.

KÉT KERÉKEN

90 kilométeres hegyi kerékpárútvonal várja azokat az aktív pihenőket, akik nemcsak gyalogosan, de kerekezve is nekivágnának a mátrai természetnek. Gyöngyös és Mátrafüred között kiépített kerékpárútvonal is található, az erdőkben pedig háborítatlanul kerekezhetünk árnyas fák között, izgalmas terepen. Akár gyalogosan, akár két keréken indultunk is el az erdei úton, a mozgalmas nap után vár minket az Ózon Hotel Residence fantasztikus panorámaszaunája, feltéve, ha olyan előrelátóak voltunk, hogy oda foglaltuk le az esti szállásunkat.

LAZULÁS GYÖNGYÖSÖN

Ha már kitúráztuk, -kerekeztük és -síeltük magunkat, akkor érdemes leöblíteni az élményeket egy jóféle mátrai borral. A Mátrai borvidék az ország legnagyobb hegyvidéki borvidéke, melynek központja Gyöngyös. A városban számos igen kellemes étteremmel, családi vagy akár nagyüzemi borászattal találkozhatunk, de a borkultúra egyik legnevesebb őrzőhelye minden bizonnyal a híres farkasmályi pincesor. Néhány évtizede restaurálták e műemlék jellegű pincéket, melyek mára már megteltek élettel, és Gyöngyös egyik szórakozónegyedét képezik. Ha azonban még sincs kedvünk elhagyni a szállásunkat, akkor az Ózon Hotel borkínálatában is kereshetünk valami kedvünkre valót, amivel a panorámás jacuzziban, a panorámás étteremben vagy szobánk kényelmében is koccinthatunk.