valentin2011

Használati tárgyba is lehetünk szerelmesek?

A Journal of Consumer Research egyik cikke szerint sokan úgy bánnak kedvenc használati tárgyaikkal, hogy az már-már szerelmi kapcsolatnak is nevezhető.

„Lehetséges, hogy egyes vásárlók szerelmesek ingóságaikba?” – tették fel a kérdést John L. Lastoviczka (Arizona Állami Egyetem) és Nancy J. Sirianni (Texasi Keresztény Egyetem) kutatók. Nos, úgy tűnik, hogy autók, számítógépek, biciklik és fegyverek esetében a válasz egyértelműen igen.

A kutatók öt autókiállítást látogattak meg Arizonában, és interjút készítettek az ottani kocsiőrültekkel (19 és 68 év közötti férfiakkal és nőkkel). Az eredmények szerint a leginkább elkötelezett rajongók nem is márkájuk szerint említik autójukat, hanem becézgetik őket, és kapcsolatuk az autójukkal inkább hasonlít egy romantikus szerelmi kapcsolatra.

Használati tárgyba is lehetünk szerelmesek?

„Az anyagi javak birtoklása segíthet csökkenteni a szociális elszigeteltséggel járó negatív érzelmeket és hozzájárulhat az általános jólét kialakulásához. Ezek az emberek így kompenzálnak, ami még mindig jobb, mintha az alkoholban vagy a drogokban keresnének menedéket” – írják a kutatók.

„Az elkötelezett vásárlók általában hatszor többet költenek kedvenc tárgyukra, mint normális esetben. A fegyvereiket bálványozó férfiak például kisebb vagyonokat képesek tisztítószerekre és célzóberendezésekre költeni.”

Forrás: Medipress

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top