A TikToknak köszönhetően robbant be a köztudatba a dubaji csoki néven becézett arab édesség, amely a közel-keleti konyha egyik híres desszertjét, a knafeh-t ötvözi a csokoládéval (tejcsoki, belül pedig ropogós kataifi tészta, pisztáciakrém és tahini) – írja a 24.hu.
Először a Lidl érzett rá a finomságban rejlő marketingfogásra, és már árulnak olyan kezdő csomagot, amely minden alapanyagot tartalmaz a dubaji csokihoz, illetve kész állapotban is megvásárolhatjuk, de a Pénzcentrum szerint hamarosan az Aldi is csatlakozik az árusításához, de még pontos dátumot nem árultak el.
A szakértők már eddig is előrejeleztek olyan tendenciákat, hogy idén talán még a bejglinél is népszerűbb lesz ez az édesség, és nem is kellett sokáig várni, hogy a dubaji csoki
betörjön a karácsonyi édességek piacára szaloncukor formát öltve.
A dubai csoki nem csak egy fantázianév, hanem történetesen valóban egy dubai csokoládé. Mégpedig egyetlen gyártó konkrét terméke. A dubai székhelyű Fix Dessert Chocolatier neve annyit tesz, hogy „freakin incredible ‘xperience”, rövidítve Fix. Vagyis „átkozottul hihetetlen élmény”, hogy a szalonképes fordítást használjuk.