Ezekre figyelj, ha allergiásként utazol

nlc | 2017. Augusztus 01.
Egy allergiás ember hétköznapjai eleve egy sor nehezítő tényezővel járnak, de mindez nyaraláskor extra terhet jelenthet. Megnéztük, hogy mi mindenre érdemes gondolnunk elutazás előtt, ha allergiásak vagyunk!

A nyaralás nem feltétlenül csap át tortúrába, ha allergiásak vagyunk, a lényeg, hogy felkészülten vágjunk neki az útnak.

Tájékozódjunk

Adjuk át magunkat pályát a szabadidős detektívnek, ellenőrizzük a neten, hogy a célországban milyen allergének várnak minket, és amennyire tudunk, készüljünk fel a harci helyzetre. A pollenhelyzetet lefedő nemzetközi oldalak mellett fontos, hogy a saját egészségügyi helyzetünkkel is tisztában legyünk, így ha több dologra vagyunk allergiásak, vegyük elő a vizsgálati lapunkat és azzal együtt böngésszünk, így akár már az úti cél kiválasztása előtt lekerülhetnek a legproblémásabb lehetőségek a listáról.

Célirányos pakolás

A három féle színű nyári táska, előnyös garbó, és a kisestélyi mind-mind kerüljön hátra a fontossági listán, és a gyógyszeres tasakunk elsőként kapjon helyet a bőröndben, de akár a kézi poggyászba is tehetünk 1-1 tablettát, orrspray-t a biztonság kedvéért. Nem tudhatjuk mennyire hevesen jönnek ki rajtunk a tünetek, vagy éppen törlik-e a hazafele járatot, így mindig többel számoljunk. Tartalékzsebkendő, hűsítő krémek, szemcseppek, gyógyszerek, orrsray-k, inkább több legyen nálunk, mint hogy ott bánjuk meg, hogy nem tettünk be valamit.

Óvatosság

A gyógyszereket mindig hagyjuk az eredeti dobozukban, csak hogy elkerüljük a reptéri biztonsági szolgálat esetleges akadékoskodását. Figyeljünk arra (például sós orrspray esetében), hogy a reptérre felvihető, megadott folyadékmennyiségeket ne lépjük túl, és készítsük be előre a megadott, átlátszó zacskóba, ahogyan azt a reptereken is jelzik.

Poratka rutin

Ha tudjuk, hogy mindig meggyűlik a bajunk a poratkákkal, akkor megint hagyatkozzunk a megfontolt csomagolás technikájára. Kevesebb, de okosan kiválasztott ruha, mellé szépen befér a saját ágyneműhuzat, ha pedig indokolt, és hely is van még a bőröndben, akár saját párnánkkal is felszerelkezhetünk.

Ételallergia

A nyaralás alatt sokan hajlamosak vagyunk lazítani a megszokott szabályokon, de az ételallergiásoknak nem semmiképp sem érdemes. Kényeztessük magunkat különösen finom rágcsálnivalókkal, amiket mi is ehetünk, hogy ne csábuljunk el a reptéren, vagy a városi séták, tengerparti napozások alkalmával. Az esti büfénél pedig nagy, és határozott ívben kerüljük a büféasztalokat, hiszen a mi barátunk ilyen esetben leginkább a szállodai a lá carte étterem…Érdemes eleve így keresnünk szállást is.