Limitált szériás Barbie babákat dobott piacra a Moschino divatcég, melynek reklámfilmjében szokatlan módon nemcsak kislányok szerepelnek, hanem egy kisfiú is. Itt volt már az ideje ennek, elvégre 2015 van. A reklámfilmet a Youtube-on már több mint félmillióan nézték meg. A Moschino Barbie pedig máris elfogyott az utolsó darabig.
Nemrégiben hasonló kezdeményezéssel állt elő egy spanyol játékáruház is, legújabb katalógusáan a nemi sztereotípiák értelmében lányosnak számító játékokat kisfiúkkal, míg a fiúsakat kislányokkal hirdeti. Ignacio Gaspar, az áruházlánc vezérigazgatója úgy nyilatkozott, bár sokan gratuláltak nekik a kezdeményezéshez, a piac többi szereplője mégsem meri átvenni a játékok esetében a nemsemleges szemléletet.
Nos, úgy tűnik, hogy azért van, aki mégis…