A marketingesek megfigyelése alapján a célközönségre viszont még fiatalkorban lehet igazán hatni. Ezért is kezdte el vizsgálni a Refuel Agency az Y és a Z generáció közötti különbségeket. Több mint ezer 13–19 év közötti fiatalt kérdeztek meg az internetezési szokásaikról fele-fele arányban az Y (16–19 év) és a Z (13–15 év) generációból. A kutatásból kiderül, hogy a most iskolás korosztályú Z generáció szinte mindent a mobiltelefonján csinál, míg az Y generációt inkább a konzolok és a PC-s játékok kötötték le. Összességében viszont mindkét generációra igaz, hogy majdnem napi 17 órát tölt átlagban naponta valamilyen digitális eszközön. Míg az Y generáció nyáron, addig a 13–15 éves korosztály inkább télen tölt több időt az online felületeken.
A kutatásból például az is kiderül, hogy a Z generáció ugyanúgy fontosnak tartja az adatvédelmi megoldásokat és a biztonságos online vásárlást, mint az eggyel idősebb korosztály. Ez a korcsoport nagyobb figyelmet szentel az online videós hirdetéseknek és a felugró mobilos hirdetéseknek, mint például az Y generáció. A megkérdezettek 29%-a utánanézett az ilyen hirdetésekben látott termékeknek, 26%-uk említette barátainak vagy családtagjainak, és 21%-uk vásárolt is terméket.
A Z generáció képviselői nagyobb arányban szeretnek kipróbálni új mobilalkalmazásokat is, letölteni játékokat vagy zenéket mobilra. Ez a korosztály a legtöbb idejét a YouTube-on, az Instagramon és a Facebookon tölti (bár a Facebook jelentősége egyre csökken a számukra). Úgy tűnik, hogy az Instagram egyre jelentősebb szerepet tölt be a fiatalok körében.
A folytatásért kattints a Közösségi média caféblogra!