Mosolygó fogacskák pályázat

DM | 2014. Augusztus 20.
10 000 fogápolási kezdőcsomag az egészséges gyermekmosolyért!
Mosolygó fogacskák pályázat

A dm drogéria idén ismét megszervezi “mosolygó fogacskák” elnevezésű edukációs programját, mellyel célként tűzte ki, hogy szakemberek segítségével, oktató jelleggel felhívja a nyilvánosság, főleg a szülők és pedagógusok figyelmét arra, hogy a helyes fogápolás már az első tejfogak előbújásától kezdve kiemelten fontos. Az előző év sikerén felbuzdulva, a vállalat úgy döntött, hogy együttműködő partnereivel karöltve idén egy országos pályázattal bővíti a programot, melyet magyarországi általános iskolák részére hirdet meg.

A tejfogak ápolása nagyobb jelentőséggel bír, mint gondolnánk. A maradandó fogak egészségének egyik legfontosabb biztosítéka a tejfogak épségének megőrzése. A tejfogak zománca kevesebb ásványi anyagot tartalmaz, mint a maradandó fogaké, ezért különösen veszélyezteti azokat a szuvasodás. A tejfogak mind a rágás, mind pedig a beszédtanulás elengedhetetlen eszközei. Szerepet játszanak a maradandó fogak megfelelő sorban és térközökkel történő elhelyezkedésében is. A fogváltás általában 12 éves korra fejeződik be, majd ezeknek a fogaknak 70 éven keresztül kellene szolgálniuk. Dr. Dornbach Ágnes a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. tudományos munkatársa szerint a tejfogak elváltozásai előrevetítik a maradó fogak szuvasodásának esélyét, ezért különösen fontos figyelni a megelőzésre. Többek között az étkezési és szájápolási szokások is nagyban befolyásolják a fogszuvasodást. A szakember kiemelte a rendszeres fogászati szűrés fontosságát, hogy időben megállíthassuk a káros folyamatokat. A fogorvostól való félelem leküzdése érdekében tanácsos a gyerekeket már kis korban megismertetni a fogászati rendelővel.

Rajzpályázat kisiskolásoknak. A rendszeres fogápolást tehát már az első tejfogak előbújásától kezdve be kell vezetni a gyerekek életébe. Sajnos hazánkban a gyerekek magas százalékának rosszak a fogai. A kicsik helyes fogápolással kapcsolatos ismereteinek bővítése céljából a dm rajzpályázatot hirdet a magyarországi általános iskolák részére.

A kampány célja, hogy 10 000 fogápolási kezdőcsomagot osszanak szét a pályázaton pozitív elbírálás alá eső iskolák első osztályos tanulói között. Fődíjként a nyertes iskola egy egész napos ingyenes fogászati szűrést nyer az első osztályos tanulók számára, ami az iskolában kerül megszervezésre.

A pályázat kiírásában, és elbírálásában a dm együttműködő partnere a Gyermekeink Egészséges Fogaiért Alapítvány. A pályázat részleteiről a www.mosolygofogacskak.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők, ahol a pályázatok leadására is lehetőséget biztosít a drogéria. Az oldalon Tündi, a fogtündér, és Marci, a fogmanó online játékok, és tanulságos mesék segítségével kalauzolják el a gyerekeket a helyes fogápolás világába. A szülők pedig hasznos fogápolási tanácsokat olvashatnak.

A dm vásárlók pontadományozással támogathatják a kezdeményezést. A dm üzletekben kihelyezett infópultokon keresztül 2014. augusztus 14. és szeptember 30. között 50 active beauty pont adományozásával a dm törzsvásárlói is támogathatják a gyerekek helyes fogápolását. “Előző évben több mint 5000 vásárló állt a program mellé. Idén is bízunk hűséges vásárlóink nagylelkűségében” – nyilatkozta Kanyó Roland a dm marketing- és PR-menedzsere.

Exit mobile version