Alnatura Bio 7 kezdeményezés – Az új jelölés és annak háttere

DM | 2014. November 27.
2013 szeptembere óta folyamatos az Alnatura termékek csomagolásán található zöld bio-logó átállása egy új verzióra. 2014 év végéig minden Alnatura terméken már csak az "Alnatura Bio 7 kezdeményezés" logója lesz látható. De nézzük meg, mit jelent ez az új jelölés?
Alnatura Bio 7 kezdeményezés - Az új jelölés és annak háttere

Az Alnatura Bio 7 kezdeményezés logója átláthatóságot jelent, amely az Alnatura céget jellemzi. Kifejezi a cég elkötelezettségének irányát: a biogazdálkodás termelési módszerét és értékeit magában foglaló, átfogó filozófián alapuló bioélelmiszereket kínálnak.

Hét pontban foglalhatjuk össze, ami az Alnatura céget és gazdálkodási irányelveit jellemzi. Egyidejűleg ez a hét pont képviseli azt az irányt, szándékot és kezdeményezést, amellyel az Alnatura a jövőben működni szeretne.

  1. Ésszerű gazdálkodás
    Úgy gondoljuk, hogy a gazdálkodás van az emberért, nem pedig fordítva. Bolygónkat élő szervezetnek tekintjük, nem pedig egyszerű nyersanyagraktárnak. Szeretnénk megadni a tiszteletet az élő bolygónak éppúgy, ahogyan azoknak az embereknek, akiknek termékeinket és szolgáltatásainkat kínáljuk. Amit teszünk, annak ésszerűnek kell lennie.
  2. Sokoldalú biogazdálkodás
    Az Alnatura a kezdetektől kizárólag bioélelmiszereket állít elő. Miért is? Mert a biogazdálkodás az agrárgazdálkodás leginkább környezetbarát módja. Annak érdekében, hogy a biogazdálkodás szélesebb körben elterjedjen, minden évben újabb és újabb biotermékeket kínálunk, kiváló ár-érték arányban.
  3. Átfogó termékfeldolgozás
    A bioszemlélet számunkra nem ér véget a gazdálkodásnál. Különösen a feldolgozásra vonatkozóan alakítottunk ki rendkívül szigorú szabványokat. Eljárási szabályzatot dolgoztunk ki, amely irányvonalakat és döntési prioritásokat határoz meg, például a termékek beszerzési forrására és az összetevők kiválasztására vonatkozóan. Tudatosan lemondtunk néhány olyan összetevő használatáról is, amelyet az EU biogazdálkodásra vonatkozó jogszabálya engedélyez. A Cuisine szójakrémet például több mint tíz évig fejlesztettük, amíg karragén nélkül is el lehetett készíteni. Egy másik példa: a gyümölcslevek. Kivétel nélkül mindegyik direktlé.
  4. Átlátható minőség
    A csomagolásokon teljes egészében feltüntetjük valamennyi összetevőt, és szeretnénk, hogy ez minden vásárlónk számára érthető legyen.
    Ahol csak lehetséges, megjelöljük, hogy honnan származnak a feldolgozott nyersanyagok. Együttműködünk a biogazdálkodók, pl. a Demeter, Bioland vagy Naturland szövetséggel, így biztosított számunkra a kapcsolat az általunk forgalmazott élelmiszerek forrásával. Ha pedig hiba történne, tájékoztatjuk a vásárlókat, és elismerjük a hibát.
    Az Alnatura számára független szakemberekből álló csoport végez tanácsadást az Alnatura termékek minőségével kapcsolatban. Ha a szakemberek úgy vélik, hogy nem ésszerű és elfogadható egy tervezett Alnatura termék receptje, a feldolgozás módja, az összetevők eredete vagy akárcsak egyetlen alapanyag, elutasítják a javaslatot. Például csak akkor kezdtünk Alnatura gumicukrot gyártani, amikor megtaláltuk annak a módját, hogyan tudjuk előállítani azok nélkül a természetes aromák nélkül, amelyeket egyébként az EU biogazdálkodásra vonatkozó jogszabálya engedélyez.
  5. Fenntartható kereskedelem
    Egy közmondás szerint a Földet csak kölcsönkaptuk az unokáinktól. Szeretnénk jó állapotban továbbadni a következő generációnak. A fenntarthatóságot szeretnénk megvalósítani vállalatunk valamennyi területén. Az áramellátás fenntartható alternatívájaként megújuló energiaforrásokat használunk. Az általunk kialakított építmények és berendezések esetében a fát mint újratermelődő forrást választjuk alapanyagként. Igyekszünk elkerülni a csomagolóanyagok használatát, takarékosan bánunk velük, és ügyelünk arra, hogy azok újrafelhasználhatók legyenek.
  6. Partneri együttműködés
    Tevékenységünk alapelve a tisztelet és a korrekt párbeszéd. Partnereinkkel – biogazdaságok, bio-feldolgozóüzemek, bioszövetkezetek és kereskedők – hosszú távú együttműködést alakítunk ki. Sokan közülük már a kezdetek óta velünk dolgoznak. Számos termékünket a legfontosabb partnereink segítségével fejlesztettük ki: vásárlóink visszajelzései alapján.
  7. Aktív részvétel
    Az Alnatura vásárlói részt kívánnak venni a cég életében. Az emberek, állatok és a természet javára indított változatos kezdeményezések átfogó kínálatával megadjuk vásárlóink számára a lehetőséget, hogy kreativitásukat és kívánságaikat kifejezésre juttathassák.

Az “Alnatura projekttermékek“ megvásárlásával közvetlen adományt kapnak perui és zimbabwei beruházások. “Méheledel-vetőmag” vásárlásával a szükséget szenvedő méhek számára növényeket vethetnek a vásárlók. A “sokszínűség“ kezdeményezés közös politikai elköteleződés a géntechnológia ellen.

További információ: http://www.alnatura-bio7.com/hu-HU

Exit mobile version