Bemutatjuk az osztályt, ahol 29 gyerek közül 12-nek van ikertestvére

Babos Petra | 2016. Február 10.
Meglepő látvány fogad minket, amint belépünk a pápai Tarczy Lajos Általános Iskola 2. a osztályába. Egy furcsa mintázatot vélünk felfedezni a gyerekek között. De nem csal a szemünk és kettős látásunk sincs. Az osztályba 5 egész és két fél ikerpár jár, amire eddig nemigen láttunk példát.
“Alighanem Guinness-rekordnak számít az a helyzet, ami a 2014 szeptembere óta eltelt másfél tanév során kialakult a 2. a osztályban – írja Kaprinayné Megyeri Zsuzsanna magyar nyelv és irodalom szakos tanár. – Már első osztályban három ikerpár volt a beiratkozott tanulók között, valamint egy fiú, akinek ikertestvére egy másik tarczys osztályba jár. Másodikban, év elején még két ikerpár került az osztályba. Idén januártól pedig még egy lány, akinek ikertestvére a katolikus iskolában másodikos. Így az osztályban tanuló 29 gyerek közül 12-nek van ikertestvére.”

 

“Azt gondolhatnánk, milyen könnyű a tanító néniknek, gyerekeknek, szülőknek; kevesebb vezetéknevet kell megjegyezni. Valójában ennek az ellentéte igaz; mert az öt teljes ikerpárból nagyon hasonlít egymásra 4 pár: Fanni és Fédra, Floranna és Sarolta, Levente és Tamás, Vanessza és Virginia. Szembetűnő különbség Kata és Vivien között van.”

 

“A fél ikerpárok osztályba járó tagjai közül egyik Attila, akinek párja Regina. Magasságuk, testalkatuk is eltérő, külső hasonlóságot alig találni köztük. A januárban érkezett és gyorsan beilleszkedett Fanni szerint párját, Lilit néha összekeverték vele. Lili soványabb, másképp hordja a haját.”

 

“Érdekes, hogy az ikerpárok megkülönböztetése a felnőtteknek okoz problémát, a gyerekeknek nem. Az osztálytársak még akkor is megismerik gond nélkül az ikreket, ha külön-külön látják őket, sőt segítenek a tanító néniknek a megkülönböztetésben.” – A képen Floranna és Sarolta.

 

“Az öt párosból is négy rögtön kijavítja a keresztnevet, ha valaki összekeveri őket. Viszont Tamás és Levente huncutkodnak, rá is játszanak hasonlóságukra, összekevertetik magukat.”

 

 

“A megkülönböztetést a szülők is segítik, elmondják az apró különbségeket, jeleket, az élet során szerzett sebhelyeket. Az ikerfiúk szülei gyakran megmondják reggel, melyik fiún milyen póló van, hogy könnyebben szólítsák őket. Ám nemegyszer fordult elő, hogy Levente és Tamás délelőtt pólót cserélt. Az ikrek a Vanessza–Virginia-páros kivételével nem szeretnek egyformán öltözni, de a hasonló összeállítású, stílusú ruhákat felveszik.”

 

Fodor Tímea és dr. Kalmárné Bóka Ildikó tanítónők szerint mindegyik iker hangja, személyisége, viselkedése különbözik párjáétól. A párok között van domináns tag. Megfigyelhetők már a rivalizálás előjelei. A Vanessza–Virginia-páros kivételével gyakran vitáznak, veszekednek, néha verekednek is egymással.

 

“Se veled, se nélküled állapotban vannak. Az iskolában nem ülnek egymás mellett, sorakozáskor nem választják a másikat párnak, inkább a többi osztálytárssal játszanak, nem egymással. Viszont segítenek egymásnak a tanulásban, ha bajba kerül egyikőjük, azonnal keresik a másikat, és kiállnak érte. Erős az összetartás közöttük. Mindegyikőjük nagyon örül annak, hogy van ikertestvére, nem szeretne csak egyedül lenni.” – A képen Kata és Vivien.

 

Lehet, a sokikresség hozzájárult ahhoz, hogy nagyon jó az osztályközösség. A gyerekek szeretnek együtt lenni. A szülők segítik az iskolai rendezvényeket, szerveznek közös programokat iskolán kívül, törődnek a többi gyerekkel is, működtetnek egy 2. a-s Facebook-oldalt. Emlékezetes a korcsolyázás a Fő téren forró csoki ajándékkal; a kézműves-foglalkozás, legózás Tarczy-napon; a kirándulások; a vadászatról szóló előadás trófeabemutatóval a rendhagyó környezetismeret-órán; a névnapi, születésnapi partik.

 

Szeretettel várják Fanni ikerpárját, Lilit is, így hat és fél lenne az ikerpár-helyzet. Bár nem a rekord felállítása a céljuk, hanem az, hogy mindenki jól érezze magát, megmaradjon, fejlődjön összetartó közösségük.

Olvass még többet ikrekről az NLCafén!

Exit mobile version