Mobil, tévé, internet, telefon – ésszerűsítsd az előfizetéseidet!

Telekom | 2017. Június 26.
Felgyorsult, digitalizált világunkban egyre nagyobb az igény a kommunikációra és a kapcsolattartásra, nem csoda tehát, hogy többet költünk a telekommunikációs szolgáltatásokra, mint 5-10 évvel ezelőtt. A költségek kis odafigyeléssel csökkenthetők, racionalizálhatók. Adunk néhány ötletet!
Mobil, tévé, internet, telefon – ésszerűsítsd az előfizetéseidet!

A magyar háztartások 88 százalékának van tévé-előfizetése, 92 százalékának mobiltelefonja, 64 százalékának internetelérhetősége, 47 százalékának vezetékes telefonja – derül ki Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, 2016-os kutatásából. Ehhez képest öt évvel ezelőtt vezetékes telefonnal még a háztartások fele rendelkezett, viszont mobiltelefonja csak 88, televízió-előfizetése 83, internetelérhetősége pedig csak 55 százalékuknak volt. A változó tartalomfogyasztási szokásokat és az egyre többet nyújtó digitális kommunikációs eszközöket nézve nem meglepő, hogy a családok büdzséjében egyre nagyobb arányban jelennek meg a telekommunikációs kiadások. Egy kis odafigyeléssel van arra mód, hogy ezeket a kiadásokat optimalizáljuk.

A megtakarításhoz nem kell mást tenni, mint rászánni némi időt, alaposan áttanulmányozni egy-egy szolgáltató ajánlatait, és megragadni a kedvező lehetőségeket. Az otthoni szolgáltatások esetén (tv, internet, telefon) könnyű a dolgunk. Ha ezeket csomagban vásároljuk, azaz mindegyiket ugyanattól a szolgáltatótól rendeljük meg, azzal jelentős összeget takaríthatunk meg. Azt, hogy ez egy kedvező konstrukció az előfizetők számára, a statisztika is mutatja: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) felmérése szerint 2016 végén a televízió-előfizetések fele (1,8 millió) ilyen, úgynevezett triple-play volt.

A mobiltelefonhoz kapcsolódó kiadások csökkentésének első lépése az, hogy felmérjük, valójában mire használjuk a készüléket. Sokat telefonálunk? Sokat internetezünk? Mindezt azért fontos tudni, mert a telekommunikációs szolgáltatók igyekeznek a fogyasztók igényeihez leginkább igazodó előfizetői csomagokat összeállítani, hogy mindenki csak olyan szolgáltatásért fizessen, amelyet igénybe is vesz.

A Telekom például idén március végétől lehetővé tette, hogy havi díjas ügyfelei maguk állítsák össze mobildíjcsomagjukat, attól függően, hogy mennyit telefonálnak vagy mobilinterneteznek. A négy különböző hangcsomag mellé a rendelkezésre álló öt adatcsomagból választhatnak, így saját igényekhez szabott díjcsomag-kombinációk állíthatóak össze. A Telekom ráadásul most korlátlan belföldi adatot ad ajándékba minden Mobil L-es és XL-es díjcsomagra hűséggel rendelkező előfizetője számára. Emellett 25%-kal csökkenthetik új mobil-előfizetésük havi díját azok az ügyfelek, akiknek otthon már van a Telekomtól 3 különböző (tv, internet, telefon), a Telekom-kedvezményre jogosító otthoni előfizetésük is. Két különböző otthoni szolgáltatás mellé vett új mobilcsomag esetén 20% havidíj-kedvezmény jár.

A családok a Telekom új Partnerkártya kedvezményével már a második – azonos folyószámlán lévő (azaz egy számlában számlázott) – havi díjas mobil-előfizetéstől 20 százalékos havidíj-kedvezményt kapnak. A kedvezmény folyószámlánként akár 9 mobil-előfizetésre is érvényes lehet. Jó tudni, hogy a Partnerkártya kedvezmény a feltételek megléte esetén automatikusan érvényesül.

Sokat lehet megtakarítani mobiltelefon-vásárláskor is, hiszen még az olcsóbb modellek is több tízezer forintba kerülnek. A médiahatóság becslése szerint 2016-ban a lakosság 16 százaléka (1,28 millió ember) szeretett volna új mobiltelefont venni. A fogyasztók igényeit ismerik a szolgáltatók is, akik különböző módon igyekeznek kedvezményt adni a készülékvásárláshoz. A leginkább elterjedt módszer, hogy hűségidő vállalása mellett új vagy meglévő előfizetésünk mellé kedvezményes áron kapunk telefont.

Készülékvásárlás előtt is érdemes megnézni a szolgáltatók ajánlatait, mert gyakran találkozhatunk akciókkal. Azok például, akik most a Telekom új mobilcsomagjai közül választanak, és megfelelnek a Telekom-kedvezmény feltételeinek, 25 ezer forint extra készülékvásárlási kedvezményt is kaphatnak, amennyiben két év hűségidőt vállalnak. Az új mobil-előfizetők Samsung, Huawei, Honor, Sony, HTC vagy LG okostelefonra, otthoni szolgáltatásra kötött szerződés esetén vezetékes telefonra, televízióra, tabletre, notebookra vagy konzolra fordíthatják a kedvezményt.

További információ a Telekom új mobilportfóliójáról és kedvezményeiről:

https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/havi-dijas-mobil-dijcsomagok

https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/kedvezmenyek/25-szazalek

https://www.telekom.hu/lakossagi/keszulekek/akcios-keszulekek/25000-ft-extra-keszulekkedvezmeny

 

 

Exit mobile version