Te is érezted már úgy, hogy az orvosoddal elbeszéltek egymás mellett? Hogy a leletet böngészve nem tudod értelmezni az ismeretlen, latin kifejezéseket? Legtöbben ilyenkor az internethez fordulunk, aminek általában még nagyobb pánik és zavarodottság a vége.
Hatékony segítség az orvos-beteg kommunikációban
„Mi, orvosok szeretünk tudományosan fogalmazni, és bár a hangulat változott, még mindig sokszor elbeszélünk egymás mellett” – mondta dr. Nagy Tamás orvos-egészségügyi közgazdász, a MediCall orvos igazgatója. Szerinte a betegeknek és az orvosoknak többet kellene beszélgetniük egymással, ám joggal merül fel a kérdés: mégis mikor zavarhatom az orvost? Erre nyújt megoldást a MediCall applikációja, amely egy olyan felületet biztosít, ahol az orvosok jelezni tudják, mikor érhetőek el telefonos konzultációra vagy éppen házi vizitre, a betegek pedig ennek megfelelően kereshetik őket. Tele a bőrünk kiütéssel? Ügyeletre rohangálás helyett mennyivel egyszerűbb és kevésbé stresszesebb telefonon konzultálni az orvossal, ahol akár képet is küldhetünk neki a problémánkról.
Egy gombnyomásra a megoldás
Az alkalmazás azonban nemcsak az orvos és beteg közötti kommunikációban, hanem az őszi-téli fertőzéses időszak hatékonyabb elkerülésében is segít. Ilyenkor átlagosan 2-3 órát kell várakozni a rendelőkben, amit gyerekkel nem egyszerű kivárni. Ilyenkor milyen jó lenne, ha az otthonunkba tudnánk hívni az orvost. „Meg kell teremtenünk a kultúráját annak, hogy az orvosok ne szívességből vagy hálapénzért, hanem előre megbeszélt, korrekt feltételek mellett tudjanak kimenni a betegekhez. Mindezt gyorsan, a nap 24 órájában, egyetlen gombnyomásra” – tette hozzá dr. Nagy Tamás, aki szerint a MediCall alkalmazása nemcsak a családoknak, hanem az idős, ágyhoz kötött betegeknek is óriási segítség.