Fiú. Főnév, elsődleges jelentése: koszban turkáló, hangoskodó, bajkeverő. Ezzel a jópofának szánt felirattal dobott piacra fiúknak szánt pólót a brit ASDA áruházlánc. Egy fiús anyuka azonban nem hogy nem díjazta a humorukat, hanem Twitter-bejegyzésében egyenesen nekitámadt az áruházláncnak:
Most komolyan, Asda? Ez annyira szánalmas! Milyen üzenetet közvetítünk ezzel a fiainknak?
Bár sokat nem értették, hogy pontosan mi is az anyuka baja a pólóval, ő türelmesen elmagyarázta:
Fiúk és lányok generációit neveljük fel, akik úgy érezhetik, hogy azonosulniuk kell ezekkel az üzenetekkel. Miközben az ilyen sztereotípiák csak ártanak a lelküknek. Én nagyon jól ismerem a fiamat, és tudom, hogy nem bajkeverő vagy hangoskodó. Akkor meg miért kellene ezt gondolnia magáról?
Az édesanya aggodalmait az egyik nagy, nemi diszkrimináció ellen harcoló kampányszervezet is osztja. Szerintük az ilyen üzenetekkel a társadalom akaratlanul is belekényszeríti a fiúkat és a lányokat bizonyos nemi szerepekbe. A „Let Toys be Toys” nevű szervezet visszajelzései alapján nagyon sok embernek elege van az idétlen nemi sztereotípiákkal operáló, feliratos gyerekpólókból.
(Forrás: Metro)