Progresszív pedagógiai módszertannal a sikeres világpolgárokért: szeptemberben nyílik a Brit-Magyar Iskola (x)

hirdetés | 2020. Június 23.
A Brit-Magyar Iskola idén ősszel nyitja meg kapuit az általános iskola első négy évfolyama számára. Az intézmény a magyar Nemzeti Alaptantervet a Cambridge International oktatási programjával ötvözi, hogy átfogó ismereteket biztosítson diákjai számára. Fodor Zoltán, az intézmény igazgatója az iskola progresszív szemléletéről és modern módszertanáról mesélt.

Kinek való a Brit-Magyar Iskola?

Alapvetően azon gyermekeknek, akik kellően érdeklődőek, motiváltak és koruknak megfelelő élénk kommunikációs készséggel rendelkeznek ahhoz, hogy egy új nyelvet intenzíven tudjanak beépíteni gondolkodásukba és napi gyakorlatukba. Iskolánk olyan diákoknak szól, akik együttműködő partnert keresnek tanáruk személyében, nem csak olyasvalakit, aki csak előír és helyettük old meg mindent. Olyan gyermekekre számítunk, akik képesek felismerni a hiányzó ismeretek sikeres megszerzésének legeredményesebb módját a tanítóik által felkínált lehetőségek közül. Mindez azért fontos számunkra, mert oktatási stratégiánk alapvetően tanuláscentrikusan épül fel a hagyományos tanításközpontúság helyett.

 

Milyen szinten lesznek a gyerekek a 8. év végén angolból?

A Nemzeti Alaptanterv két tanítási nyelvű iskoláknak szóló iránymutatása szerint az érettségire minimum B2 szintet kell elérniük a gyerekeknek. A legtöbb két tanítási nyelvű középiskola természetesen a minimum szintnél magasabb eredményeket produkál. Mi hiszünk ezen oktatási rendszer progresszivitásában, így a nyolcadikra elérendő B2 szintet minimálisan elérendő célként tűzzük ki. 

Miben lesz más ez az iskola, mint más alapítványi iskolák? 

Ezt azért nehéz konkrétan megfogalmazni, mert ehhez minden egyes alapítványi iskola működését ismerni kellene. Nem kisebbítendő más, hasonló státuszú iskolák eredményeit, inkább azt emelném ki, hogy mi az a differencia, ami minket alapvetően jellemez és megkülönböztet. Ez pedig a jó gyakorlatok asszimilációja. Tantestületünk tagjai világlátott, nagy tapasztalattal rendelkező magyar és külföldi pedagógusok, akik több évtizedes szakmai tudásukat helyezték a közös elképzelések “kosarába”. Ezekből a felgyülemlett jó gyakorlatokból pedig a mi feladatunk volt, hogy a leghatékonyabb eljárási utakat, szerkezeti elemeket és folyamatokat illesszük össze a gyermekek optimális és progresszív fejlődése érdekében.

Hogyan jelenik meg a kétnyelvű oktatás a Brit-Magyar Iskola mindennapjaiban? Nem válik-e egyik nyelv túlsúlya a másik hátrányára?

Ez a kérdés az iskolaszervezés kérdése és egyben a módszer lényegének hangsúlyozása. Egy magyar-angol két tanítási nyelvű intézmény célja csakis az lehet, hogy az anyanyelv magas szintű ismeretére épülve egy idegen nyelv – jelen esetben az angol nyelv – szerkezete és funkciója eredményesen kialakuljon és gyors ütemben fejlődjön. Mindezzel együtt az összes megismerő idegrendszeri folyamat is fejlődik és gyorsul, valamint eredményesebbé válik. Természetesen a központi iránymutatás is hangsúlyozza a fele-fele arányt a nyelvek iskolai alkalmazása során, így a tantárgyakat és azok munkanyelvét is ennek megfelelően alakítottuk ki. Törekszünk arra, hogy az angol nyelven tanított tárgyakat anyanyelvi tanárok oktassák. 

Mivel lesznek gazdagabbak azok a gyerekek, akik a Brit-Magyar Iskolában végzik el az általános iskolát?

Képessé válnak saját hibáikat, tévedéseiket fejlődésük kiindulópontjába állítani. Fel fogják tudni ismerni a lehetséges problémamegoldási utak közül azokat, amelyek a leginkább illenek személyiségükhöz, motivációjukhoz. Az itt végzett tanulók reményeink szerint nem csak tudásban gyarapodnak, hanem készségeik, képességeik maximumát is elérik, miközben megőrzik érdeklődésüket és ambícióikat.

Milyen légkör, hangulat várja az ide érkező diákokat? Milyen lesz az a közeg, ahol az oktatás zajlik?

Említettem a konzultáns tanár szerepét. Ez a hozzáállás határozza meg elsődlegesen a közeget, hiszen mindnyájan megszólítható, segítőkész pedagógusokként foglalkozunk a gyermekekkel. Napi szinten tervezünk iskolai gyűléseket tartani, ahol megbeszéljük aktuális feladatainkat, gondjainkat, örömeinket, ezáltal pedig erősítjük az iskolai közösséget. A lehető legkorszerűbb eszközökkel törekszünk pedagógiai céljaink elérésre, mind a digitális, mind pedig az azon kívüli hagyományos iskolai térben. 

Milyen szempontok alapján válogatták össze a tanárokat? Melyek azok a legfőbb értékek, amelyeknek meg kell felelniük az itt tanító pedagógusoknak?

A szakmai tudás és az angol nyelv anyanyelvi szintű ismerete mellett az innovatív hajlamot, a kreativitást, az alkalmazkodás, befogadás és elfogadás készségeit vettük górcső alá. Örömmel mondhatom, hogy testületünk magyar és külföldi tagjai a hivatalos kvalifikációk mellett az említett pedagógiai értékekkel is rendelkeznek. Pedagógusaink magas szinten ismerik és művelik szakterületeiket, így van módjuk és idejük figyelni munkánk lényegére, a gyermekre. Ez a legfontosabb, hiszen egy iskolában, ha a pedagógus jó, akkor minden jó.  

 

A Brit-Magyar Iskola még fogad jelentkezéseket a 2020/2021-ben induló tanévre.
Bővebb információ és jelentkezés itt. 

Exit mobile version