A Lidl piacvezető élelmiszeráruházként kiemelten fontosnak tarja a társadalmi felelősségvállalást, így már 2019 óta támogatja a Heim Pál Gyermekgyógyászati Intézetben fekvő gyermekek étkeztetését. Az elmúlt 5 évben több mint 240 tonna élelmiszert juttatott el a gyermekkórházba. Az adatokat kicsit részletesebben áttekintve; a vállalat 41 tonna friss zöldség-gyümölccsel, 42 tonna friss hússal, 30 tonna felvágottal és sajttal, 42 tonna tésztával és rizzsel, valamint több, mint 88 tonna egyéb alapvető élelmiszerrel, és 43 ezer liter gyümölcslével, üdítővel járult hozzá, a kis betegek gyorsabb gyógyulásához.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője, az elmúlt évről nyilatkozott: „Összességében mintegy 62 tonna élelmiszerrel támogattuk a kórházat, amelynek harmadát a friss zöldségek és gyümölcsök, valamint a friss húsok tették ki, de a különféle felvágottakból és sajtokból is jelentős mennyiséget biztosítottunk. Ezen túlmenően 18 ezer darab joghurtot, 8 ezer bébiételt, illetve több, mint 5600 liter gyümölcslevet juttattunk el az intézmény számára.”
Az idei évben a partnerség megújítására került sor, amelynek értelmében a Lidl újabb egy évre vállalja az élelmiszeradományok eljuttatását a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványon keresztül a beteg gyermekekhez. A támogatás összegét ráadásul megemelték havi 8,5 millió forintra, így egy év alatt több, mint 100 millió forint értékű élelmiszeradomány jut a kórházi étkezések változatosabbá tételéhez. A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézetben naponta 39-féle étel készül, hogy biztosítani tudják az ételallergiás gyermekek, szüleik és a dolgozók étkeztetését is, így a Lidl adománya valóban nagy segítséget jelent. A kórház által összeállított élelmiszerigény alapján a Lidl többek között bébiételeket, friss zöldségeket és gyümölcsöket, felvágottakat, sajtokat, joghurtokat, tésztákat, rizst, konzerveket vagy éppen üdítőket küld a gyermekkórház részére. Az adománynak köszönhetően a gyermekek számára oly fontos otthonias ízeket és ismerős finomságokat tudnak beépíteni az étkezésekbe, amelyekkel változatosabbá, egészségesebbé és magasabb minőségűvé tehetik a kórházi menüket, hozzájárulva a gyermekek gyorsabb felépüléséhez.
„A kórházi étkezések megítélésének javítása nem könnyű feladat, különösen úgy, hogy mind a szülők, mind pedig a gyerekek az otthoni ételekkel vetik azt össze. Ezzel az együttműködéssel mi az otthoni ízeket is visszahozzuk, a kórházban töltött idő alatt biztosítani tudjuk az egészséges élelmiszerek fogyasztását, következményként pedig a gyerekek javuló egészsége és táplálkozása közötti egyértelmű és világos kapcsolatot teremtjük meg” – emelte ki köszönetében Palócz Norbert gazdasági igazgató. Hozzátette továbbá, hogy a Lidl által biztosított termékek minőségében és mennyiségében is naponta járulnak hozzá a táplálkozással összefüggő betegségek kockázatának csökkentéséhez. „Hálásan köszönjük a Lidl-nek, hogy immár hatodik éve támogatja munkánkat, hogy közvetve részt vesz a betegellátásban, fontosnak tartja az egészséges gyermekkort, jó példával szolgál a gyermekek táplálkozásának élvezetesebbé és egészségesebbé tételéhez” – köszönte meg a gyermekkórház nevében az igazgató.
Az idén 20 éves Lidl Magyarország számára a társadalmi felelősségvállalás a működési folyamatokon átívelő stratégiai elem, kezdeményezéseivel igyekszik értéket teremteni. A vállalat szívügyének tekinti a magyar családok támogatását, ezért társadalmi felelősségvállalási programja elsősorban a hátrányos helyzetű gyermekekre és családjaikra fókuszál és több karitatív partnerszervezetén keresztül segíti őket. A felajánlott adományok a országszerte nyújtanak segítséget a nélkülöző családoknak többek között élelmiszerek, ruhaneműk és különféle használati tárgyak formájában.
Ezen túlmenően a vállalat nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerpazarlás visszaszorítására, az értékesítésből kivont, de fogyasztásra alkalmas élelmiszerekkel pedig partnereinek közreműködésével havonta több tízezer rászoruló élelmezéséhez járul hozzá.