Elsősorban a fiatalabb generáció tagjait szólították meg a mellrákellenes kampány szervezői a hagyományos, Lánchídon átvonuló sétával vasárnap. Az egészséges életmód hangsúlyozásaként többen nem gyalog, hanem kerékpáron, rolleren, gördeszkán tették meg a Magyar Telekom székházától indulva a Vörösmarty térig tartó sétát. Ebben az évben sok cég és szervezet kapcsolódott az akcióhoz, így rózsaszínbe borult az egész Váci utca.
Fotó: MTI |
Idén Budapest mellett több vidéki városban is szerveztek sétákat a héten a daganatos betegség megelőzéséért. Az eseményen többek között bemutatták a Breast Partner nevű mobilalkalmazást is. Az okostelefonokra letölthető applikáció célja, hogy a nők jobban megértsék az esetleges mell- és petefészek-daganatos megbetegedés utáni orvosi lépéseket, hogy az információ és ismerethiány ne tartsa vissza őket a szűréseken való részvételtől.
Magyarországon minden 7. nőt érint a mellrák, és lassan nincs, aki ne tudna szűkebb vagy tágabb környezetében olyanról, akit megtámadott a betegség. Az egészséges életmóddal, az önvizsgálattal, a rendszeres szűrővizsgálatokkal megelőzhető a kór, illetve minél korábban ismerik fel, annál nagyobb százalékban lehetséges a teljes gyógyulás.