Kend a rúzst! Merj kenni, merj tenni! – kampány a méhnyakrák megelőzésére

nlc | 2015. Március 09.
Már Magyarországon is egyre elterjedtebb a közösségi médiát behálózó kampány, ami a méhnyakrákszűrés fontosságára hívja fel a figyelmet.

Mint már mi is megírtuk, új kihívás terjed a közösségi oldalakon. A SmearForSmear kampánynak eddig főleg külföldi résztvevői voltak, most azonban Mályvavirág Alapítvány is csatlakozásra buzdít, a magyar szlogen: Kend a rúzst! Merj kenni, merj tenni!

A nők nagy része még ma is tart a méhnyakrákszűrés kellemetlenségeitől, intimitásától, fontos azonban, hogy ezt félre tudjuk tenni, hiszen az életünk múlhat rajta. Ezért is indult a kampány, aminek lényege, hogy a nők kirúzsozzák a szájukat, a rúzst kissé elkenik, készítenek egy szelfit, majd  megosztják a közösségi hálón (például a Facebookon vagy az Instagramon) ezzel egyidejűleg kihívják barátnőiket, hogy ők is csatlakozzanak, azaz adjanak hangot a szűrés fontosságának.

 

 

Hogy az így készült képek egy kupacba kerüljenek, a posztokban meg kell jelennie a  #SmearforSmear #Malyvavirag feliratoknak.
 
Az angol smear szó maszatként, foltként, de kenetként, szűrésként is fordítható, így utalnak az elkenődött rúzsfoltok a vizsgálatra.
Exit mobile version