A gyerekek természetesen vonzódnak a számítógépekhez, mobiltelefonokhoz, tabletekhez, és ha a kezükbe kerül egy virtuóz spontán könnyedségével használják. És felmerül a logikus kérdés, mennyi teret kapjanak ezek az eszközök, mekkora szabadságot adjon a szülő a gyerekének ebben a felfedező folyamatban.
Árral szemben úszni nagyon nehéz, így az ma már rég nem működik, hogy a szülő eltiltsa a az óvodás, kisiskolás gyerekét mindentől, ami az ő idejében nem volt. Páran mégis ezzel próbálkoznak – hiába.
Sajnos az ellenkezőjére is sok példát látni, amikor a gyermek idő előtt teljes szabadságot kap, magára marad a legújabb tablettel vagy okostelefonnal, amit kikönyörgött, hisz a “többieknek már vettek a szüleik”, a szülő pedig beadja a derekát, és akkor már nincs megállás, mert korlátozás se nagyon lesz, “hadd játsszon, legalább addig is csendben van”, esetleg “le ne maradjon a gyerek a kortársaitól” indoklással.
Milyen szerepet tölthet be egy tablet a gyereknevelésben? Mikortól érdemes bevonni? Legyen e a gyereknek saját tabletje? Hogyan hat a gyerekre, a fejlődésére ha ilyenekkel játszik? Helyettesítheti-e a tableten, számítógépen nézett rajzfilm a felolvasott mesét?
Nézzétek meg a videót, és hasznos tanácsokat kaphattok!