Adót vetnek ki az üdítőitalokra Philadelphiában az elhízás elleni harc jegyében. Előzetes becslések szerint az intézkedéssel 1,5 millió helyi lakos egészségesebb életmódjára próbálnak pozitív hatást gyakorolni. A város felnőtt lakosságának jelenleg ugyanis több mint 68 százaléka, a gyerekeknek pedig 41 százaléka túlsúlyos vagy elhízott.
Az adóemelést jövő év januárjában léptetik életbe, amelytől 2017-ben 90 millió dollár (kb. 25 milliárd forint) bevételt várnak a város kasszájába. Az üdítőitalok adójából befolyó összeget óvodák, iskolák és szabadidőközpontok támogatására fordítják majd az amerikai városban.
A változtatás értelmében a forgalmazóknak literenként nagyjából 120 forintnak megfelelő összeget kell majd fizetniük a cukros vagy mesterséges édesítőszereket tartalmazó üdítőitalok után. Eldönthetik, a pénzt maguk állják, vagy ráterhelik a fogyasztókra. Az adóbevezetésre tett javaslatok sorra elbuktak az amerikai államokban, Philadelphia és Berkeley azonban vállalta annak bevezetését.
Az üdítőital-ipar több millió dollárt áldozott a javaslatot ellenző reklámkampányra, amelyet arra alapoztak, hogy az új adó a fogyasztókat fogja terhelni.