A legmagabiztosabb kiállás a mellrák ellen

Vizler-Nyirádi Luca | 2020. Október 09.
Amikor a Groupama Biztosító cégvezetésének tudomására jutott, hogy egyik munkatársuk mellrákkal küzd, és felvállalta, hogy felhívja a megelőzés fontosságára nőtársai figyelmét, beálltak mögé, és személyes támogatásukon kívül egy országos kampányt építettek fel októberre, a mellrák elleni harc világhónapjára.

Bajkó Barbara mindössze 29 éves volt, mikor mellrákot diagnosztizáltak nála. Amint a kezdeti traumán túltette magát, azonnal elhatározta: lépésről lépésre megmutatja, milyen a mellrákkal küzdeni nap mint nap, hogy ezzel is segítsen sorstársainak és felhívja a társadalom figyelmét a korai felismerés fontosságára. Felettesei támogatták, hamarosan pedig a cég egy országos kampányt indított útjára, mely keretein belül októberben több módon is megmutatja a téma iránti elkötelezettségét.

Marton Klaudia, a Groupama Biztosító humánerőforrás igazgatója szerint a cégnél hagyomány a társadalmi szerepvállalás, ráadásul a legtöbb esetben kollégáik szerepvállalásával történik.

Fontos számunkra, hogy miben hisznek a dolgozóink, így amikor láttuk Barbi elköteleződését, és azt, hogy mennyire fontos társadalmi ügyre hívja fel a figyelmet, örömmel csatlakoztunk. Ezért is teszünk meg most mindent azért, hogy minél több ember – beleértve saját munkatársainkat is – figyelmét felhívhassuk a mellrák elleni küzdelem legfontosabb üzeneteire.

35 éve október a mellrák elleni küzdelem hónapja

Az Amerikai Rák Társaság és egy mellrák elleni gyógyszerekkel is foglalkozó gyógyszeripari cég javaslatára immár 1985 óta a nemzetközi mellrák elleni küzdelem hivatalos hónapja az október. Október 1 és 31 között számos cég, szervezet és alapítvány kapcsolódik be a világon mindenütt a rendszeres vizsgálatok fontosságát és a mammográfia népszerűsítését célzó kampányokba. 1993-ban Evelyn Lauder, az Estée Lauder társaságok vezető alelnöke megalapította a Mellrákkutató Alapítványt, ennek szimbólumként pedig bevezette a köztudatba a rózsaszín szalagot.

 „Elég magabiztos vagy a rózsaszínhez?”

A Groupama Biztosító kollégái és felsővezetői is szerepet vállaltak abban a kampányban, mellyel egész októberben találkozhatunk az utcán. Akár saját történeteik okán, vagy akár személyes érintettség nélkül is vállalták a részvételt, és rózsaszínbe öltözve szerepelnek óriásplakátokon, illetve más közterületen látható felületeken. Köztük maga Bajkó Barbara, a Groupama Biztosító érintett munkatársa is, aki mára országos ismertséget szerzett Instagram oldalával. A kampány során arra ösztönzi nőtársait, hogy életkortól függetlenül éljenek a korai felismeréshez szükséges vizsgálatok lehetőségével. Az üzenet egyértelmű:

Nem a nők törékenyek, hanem az élet. Vigyázzunk rá együtt!

Ha ez még nem lenne elég, a biztosítótársaság az összes általa szponzorált sportcsapatot is maga mellé állította. Bár a férfiak esetében csak nagyon ritkán fordul elő a betegség, de családtagjaik, szeretteik érintettsége esetén ők is szembesülhetnek a nehézségekkel, fájdalmas következményekkel. A férfiak odafigyelése, támogatása rendkívül sokat jelenthet, ezért is nagy jelentőségű, hogy olyan híres sportolóink álltak ki az ügy mellett, mint a Fradi labdarúgó klasszisai és vízilabdázói, illetve a MOL-Pick Szeged több kézilabdázója. A Fradi labdarúgói és a MOL-Pick Szeged kézisei még a pályán is vállalták az ügy melletti kiállást, egy-egy fontos meccsükön rózsaszínt viselve lépnek pályára.

A kampánysorozat részeként október 1-jétől a Groupama Biztosító székháza rózsaszín kivilágítást kap, hogy ezzel is ráirányítsa a lakosság figyelmét a mellrák elleni küzdelemre. Házon belül „#wearpink” felhívást is indítottak, hogy a munkatársak is megmutathassák magukon a rózsaszínt, és különböző social media felületeken oszthatják meg, hogy összefogással fontos ügyekre tudják felhívni a figyelmet.

Emellett cégen belül felvilágosító előadássorozatot szerveznek, ahol Bajkó Barbara őszintén és tabuk nélkül beszél betegségéről és válaszol a felmerülő kérdésekre. Barbara ugyanis azt vallja: ha az ő hatására egyetlen ember is hamarabb megy el orvoshoz, korábban fedezik fel betegségét, ami így jobb eséllyel gyógyítható, már megérte a munkája.

A Groupama Biztosító egyik kampányplakátja

Jó kezekben a Groupamánál

Marton Klaudia humánerőforrás igazgató szerint az egészségvédelem kiemelt szerepet játszik a Groupama Biztosító életében. A vállalat az egészség megőrzését koncepcionálisan közelíti meg, így cégen belül olyan programot dolgoztak ki, mellyel egészségben és betegségben egyaránt a kollégáik mellett állhatnak. A munkatársak igénybe vehetnek dietetikus tanácsadást, irodai tornát és masszázst is, emellett orvosi ellátásokat és diagnosztikai eljárásokat tartalmazó egészségbiztosításban és egészségpénztári hozzájárulásban is részesülnek.

Szeretnénk akkor is a kollégáink mellett állni, amikor nehéz helyzetbe kerülnek, ezért vezettük be a tartós távollét esetén a táppénzt kiegészítő juttatásunkat, amit a munkaviszonyban eltöltött évek függvényében igényelhetnek a kollegák a rendszeres jövedelmük erejéig. A munkavállalói egészségbiztosítást is kiegészítettük, így munkatársaink szükség esetén rákszűrésen és mammográfia vizsgálaton is részt vehetnek a jövőben. Fontosnak tartjuk, hogy kollégáink is azt érezzék:

minden élethelyzetben számíthatnak ránk, hogy jó kezekben vannak nálunk.

Tudtad?

Az emlőrák a világ második leggyakoribb rákos megbetegedése, és bár férfiaknál is előfordulhat, alapvetően a nők betegsége – a nők körében a leggyakoribb a rákos betegségek között. Annak ellenére, hogy az emlőrák korai felismeréssel szinte teljes sikerrel gyógyítható lenne, a túlélési esélyek tekintetében Magyarország a legrosszabbak közé tartozik. Itthon évente mintegy 8 500 esetet diagnosztizálnak. Ez alapján a mellrák még mindig az 50 év feletti nők vezető betegsége, de ma már nem ritka, hogy 40, sőt, 30 év alatti nők is érintettek lesznek.

(Forrás: Mellrákinfó Egyesület)

 

Exit mobile version