A Citroen C3 és a Peugeot 206 – II. rész

nlc@fe | 2003. Szeptember 06.
Külsejét és belsejét is a modern formák mûvészi egyensúlya jellemzi. Sportos, mégis elõkelõ megjelenése iránt senki sem marad közömbös.





Íme az első olyan Peugeot, amelynek a tervezése teljes mértékben digitális modellezéssel történt. Így lehetővé vált a legkülönbözőbb fejlesztőcsoportok folyamatos együttműködése.
A számítógépes tervezés óriási eredménye, hogy a 206 a jelenlegi minőségi szabványokat felülmúlva már a jövő elvárásait vetíti elénk.

A komplex számítógépes tervezést gyártás előtti tesztelés követte.
A sorozatgyártás előtti menettesztelésen a 206 több mint 4 millió kilométert futott, amely során a legkisebb felmerült hibát is alaposan kivizsgálták és okait megszüntették.






A biztonság sem alapulhat kizárólag virtuális tervezésen.
A számítógépen tervezett utasvédelem sorozatos törésteszteken át tökéletesedett. Nem kevesebb, mint 140 darab 206 vált töréstesztek áldozatává. Az eredmény egy olyan biztonsági színvonal, amely ezidáig az egy kategóriával nagyobb autók sajátja volt. A 206 a biztonság mellett sok más szempontból idézi a nagyobb kategóriájú autók paramétereit.

– A kategóriájában egyedülálló hangszigetelés a luxuskategóriájú autók zajmentességét biztosítja.
– A szervorendszer a 406-ból származik, ami különlegesen könnyen kezelhetővé teszi a kormányt.
– Alapfelszereltsége kimagasló, és ezt a modern technológia felhasználásának köszönhetően igen kedvező árszinten nyújtja.
– Belmérete a “kisautók óriásává” teszi. Akár 2 méternél hosszabb dolgok is elférnek a 206-ban.
– A Forma 1-ben tökéletesített fékrendszer – mind ABS-sel, mind ABS nélkül
– határozottan felülmúlja a korábbiakat.
– Úttartására jellemző, hogy a jávorszarvastesztet 20%-kal az elvárt sebességszint fölött is teljesíti a 206.







 


 


 


 




A 206 mindezt a Peugeot stílusában, franciás eleganciával nyújtja. Külsejét és belsejét is a modern formák művészi egyensúlya jellemzi. A 206 olyannyira kitűnik előkelő vonalvezetésével, hogy már-már egy modern műalkotás benyomását kelti. Sportos, mégis előkelő megjelenése iránt senki sem marad közömbös.





A Peugeot 206 GTi 2 literes motorjával a hegyi utakon történő vezetés igazi élményét kínálja.
A négy tárcsafékkel felszerelt fékrendszer, amelynek első két tagja hűtött, egyenragú partnere a dinamikus motornak. Könnyűfém keréktárcsái, a beltér szerelvényeinek alumíniumbetétei még akkor is lendületet és erőt sugároznak, ha az autó éppen parkol.
A biztonsági berendezések pedig (például a vezető- és utasoldali légzsák mint szériatartozék) méltó kiegészítői e nagyteljesítményű autónak.





1928 óta minden évben magára ölti elegáns színeit a Roland Garros: a mély zöld és a cinóber vörös kontrasztját. A Peugeot 1984 óta hivatalos támogatója a Roland Garros-versenynek. A verseny egyedi hangulatát 1999-ben a Peugeot 206 viszi a hétköznapok forgatagába. A 206 Roland Garros külső és belső megjelenése egyaránt magával ragadó. A formák harmóniáján túl a gazdag luxusfelszereltség is sajátos egyéniséget ad az autónak.

A digitális vezérlésű légkondicionáló és a különleges panoráma-napfénytető együtt verhetetlen páros. A különleges bőrülés egyéniben és párosban is megnyerő.
Exit mobile version