Színtér szürkében

nlc | 2006. Szeptember 27.
Ha valakinek tehetsége van valamely mûvészethez, többnyire más mûvészetek sem idegenek tõle.

Igaz ez a most bemutatásra kerülő lakás házigazdáira is – egyikük a Szegedi Kortárs Balett vezetője, másikuk a társulat táncművésze. Otthonuk ehhez méltón igazi kortárs élettér, a távol-keleti lakásművészet európai változata egy csipetnyi retróval fűszerezve. Juronics Tamás táncművész-koreográfust régóta ismerem. Közös ismerőseinktől hallottam párjával, Barta Dórával kialakított, új otthonáról. A sok dicsérő szó felkeltette érdeklődésemet, és rávettem fotós kollégámat egy kis kiruccanásra.







Kattints a képre a nagyításhoz!
Várakozáson felülinek bizonyult ez az átgondoltan megtervezett és mesterien kivitelezett otthon, mely két ember minden igényét kielégíti. Tamásnak természetesen – a Szegedi Kortárs Balett vezetőjeként és koreográfusaként – pontos elképzelései van­nak a játéktér kialakítását és a díszletek felépítését illetően. Tapasztalatát és képességeit ezúttal is remekül kamatoztatta. Ebben a tetőtéri lakásban is megtalálta a helyét az egyébként igen kevés válaszfalnak és azok mutatós, attraktív megjelenítésének. A nappalit a hálótól két pengefal választja el, melyeket betonból öntöttek ki – falfülkékkel és áttörésekkel különlegessé téve. Mögöttük rejtőzik a gardrób és a hálóhoz ajtó nélkül kapcsolódó fürdő is. Házigazdáinkat az egybefüggő terek és az épületet körülölelő fák inspirálták. A szomszéd lakással csak a konyha egyik fala érintkezik, minden ablak a kertre, illetve a fasor platánjaira néz. Ez az adottság teszi lehetővé, hogy függönyök nélkül is megőrizze minden helyiség az intimitását. A bejáratin kívül egyetlen ajtót szereltek fel, mégpedig a kisebbik fürdőszobára, amely az étkező-konyha-előtér együtteséből nyílik.







Kattints a képre a nagyításhoz!

Az étkezőnek a nappali felőli falát áttörték, s ezzel utat engedtek a fény szabad áramlásának keletről nyugatra, mely – a nap­szakok változása mellett az évszakok eltérő fényviszonyait is kihasználva – lehetővé tette a falak nem mindennapi színezését. A hol acél-, hol bazaltszürke árnyalatok a beáramló fény mennyiségétől és élességétől függően válnak a szemünk láttára barnával, vagy éppen mályvával telítetté. Merész és nem mindennapi megoldás mindezek mellett a férfi-női szimbólumrendszerek felfestése, amit a ferde falakon csak bizonyos szögből nézve fedezhetünk fel.


A melegburkolatok wengéje a kele­ties, míg a hidegburkolatok fémes felülete a high-tech hatást erősíti. A mozaikhatású falburkolatot és a palát imitáló padlólapot a Cerami Floor üzletében találták. A konyha elrendezése hosszabb tervezést igényelt, az eredmény a felsőszekrények szokatlan alkalmazásával nyert új elem: a négy egymás fölé rögzített, tejüveg ajtós szekrény lett. Az alsó szekrények fémes frontjai miatt döntöttek az olasz Art & Design cég Karma elnevezésű bútora mellett.







Kattints a képre a nagyításhoz!
A berendezési tárgyak mind kiváló minőségű designdaraboknak tűnnek, pedig a Kare fehér szófáján kívül az összes többi saját tervezés és kivitelezés: asztalos-, kárpitos- és lakatosmesterek munkái. A kakukktojás a két-két fehér, kárpitozott, hetvenes évekbeli, valaha fekete, műbőr fotel, melyek krómozott lábai még felújításra várnak, míg elkészülnek, addig a földre állítva is beléjük lehet huppanni.

A háló egyszerű, puritán berendezésű, kimondottan funkcionális a nem túl tágas helyiséget teljesen betöltő impozáns ággyal, melynek tojáshéj színű, műbőr fejtámláját és a gömblámpát tartó lerakórészét a fekvőfelülettel egybeépítették. A falakat itt merészen csokoládébarnára festették. Érdemes még megemlíteni, hogy a belső ablakpárkányokat magasfényű, fekete lakkfestékkel kezelték, így elegáns, keleties jellegükkel jól illeszkednek a berendezés egészéhez.
A szürke falak közt élő színes egyéniségek önmagukból sugározzák a vibráló árnyalatokat. Életvitelükhöz jól illik ez a „színtér”, ahol nyugalmat, békét találnak. Kiváló hangulatteremtő és térrendező képességükkel színvonalas, harmonikus otthont teremtettek, ahová éppen olyan jó hazatérni egy kimerítő előadásról, mint egy távoli utazásról.
Exit mobile version