1783. december 1. Charles professzor gázléggömbjével (utasa Nicolas Robert) felszáll. 40 km-t repülés és kb. 3300 m-re emelkedik.
1784. június 14. Felszáll az első női ballonpilóta, a népszerű operaénekesnő, Madame Thible személyében
1784. augusztus 15. Szablik István professzor Budapesten (a mai Erzsébet-híd pesti hídfőjénél) gázléggömb-modellel kísérleteket mutat be.
1784. szeptember. A teljesítmények nőnek: egy gázléggömb Párizsból 6 óra 40 perc alatt 186 km-t repül.
1785. január 5. A francia Blanchard és dr. Jeffrie átrepüli a La-Manche-t.
1794. február 2. Megalakul Franciaországban a világ első katonai repülő egysége. A „légierő” személyzete 34 fő.
1797. október 22. Párizs felett Garnerin a világon először ejtőernyővel ugrik léggömbről.
1803. Léggömböket használnak a légkör összetételének mérésére.
1811. Budapest: a mai Városliget területéről felszáll dr. Menner, és léggömbjével Gyöngyösig repül.
1836. Átrepülik a bűvös 500 km-t. Egy léggömb 18 óra alatt 600 km-re jut Londonból.
1846. Lehmann német pilóta a mai Lövölde térről (régen Hermina-mező) száll fel Budapesten.
1849. június 24. Ausztria léggömböket használ Velence bombázásához. A 100 köbméteres léggömbök 15 kg-os bombákat visznek.
1849. szeptember 2-3. Arbans átrepüli a francia Alpokat.
1850. május. Esterházy Pál – Henry Coxwell mecénása – utasként részt vesz Coxwell európai léggömb-körútján.
1857. Budapesten ismét nagy tömegeket vonz az újabb léggömb-bemutató.
1858. Egy amerikai léggömb 20 óra 40 perc alatt 1279 km-t repül. A francia Nadar elkészíti a világ első légi fotóját.
1861. Lincoln elnök rendszeresíti az amerikai hadseregben a – megfigyelésre kitűnő – kötött léggömböket.
1862. szeptember 5. 8000 m magasságot érnek el léggömbbel.
1870–71. A francia–német háború alkalmával 62 léggömb hagyja el a körülzárt Párizst. A szállított levelek száma eléri a 2,5 milliót.
1875. A francia Coruth léghajóján Batthyány Elemér Budapestre repül Párizsból.
1893. július 9. Hogy ki volt az első magyar nő, aki ballonnal repült, arról nincs pontos adatunk, de nagy valószínűséggel Pálmay Ilka, a híres-neves pesti színésznő lehetett, akit egy bécsi sportember, Victor Silberer vitt magával ezen a napon, Vindobbona nevű ballonján.
1893. Victor Silberer osztrák pilóta több alkalommal bemutatót tart Budapesten.
1894. december 4. Berson 9155 méteren –47 Celsius-fokot mér.
1896. A millenniumi kiállításon a kötött katonai léggömbből 7017 ember tekinti meg a fővárost madártávlatból. Louis Godard francia pilóta repül az ünnepség alkalmából.
1897. július. 11. A svéd Andrée és két társa léggömbbel az Északi-sarkra indul.
1902. május 1. Megjelenik az első magyar repülőújság. Címe: Aeronauta.
1902. május 1. Budapesten, a Margitsziget déli csücskéről felszáll az első magyar léggömb, a Turul. Pilótája ifj. Tolnay Lajos, 4040 m-ig emelkedik.
1904. május 1. A Magyar Aero Club megalakulásának 2. évfordulóján megtartják az első magyar léggömbversenyt Budapest–Dömsöd útvonalon.
1904. június 29. Az első éjszakai repülés Magyarországon. A Turul Budapestről Szegedre repül.
1906. szeptember 30. Indul az első Gordon–Bennett léggömbverseny Párizsból.
1930. Megkezdi repülését a második magyar léggömb, a Hungária. Feladata leginkább meteorológiai mérőrepülés, és propagandacélokat szolgáló léggömbposta szállítása.
1931. július 27. Picard és Kipfer az F.N .R.S. jelű léggömbbel végrehajtja az első sztratoszféra-repülést. 15.781 m-ig emelkednek.
1932. augusztus 18. Picard és Cosyn 16.201 m-re emelkedik.
1934. Az osztrák R. Brunner petróleum-porlasztással új meleglevegős léggömböt épít. Munkatársai B. Marek és J. Emmer.
1937. szeptember 25. Brunner léggömbje Bécs és a Fertő-tó között 9734 m-re emelkedik.
1944–45. A japánok 540 köbméteres léggömbökkel 135 kg-os bombákat indítanak közel 10.000 km-es útra az USA nyugati partvidékére, összesen 285-öt. A bombák 9000 m-en utaznak.
1960. október 10. Az amerikai Ed Yost meleglevegős léggömbkísérletekbe kezd. A tüzelőanyag először kerozin, majd PB-gáz. A kísérletek eredményesek, ő alapozza meg a mai hőlégballon-repülést.
1963. Megtartják az első hőlégballon-versenyt az USA-ban. Ed Yost és Don Piccard sikeres európai bemutatót tart: 3 óra 17 perc alatt átrepülik a La Manche-t.
1974. A MÉM Repülőgépes Szolgálat kaposvári bázisán Gulyás Géza ballonkísérletekbe kezd.
1976. március 14. Felszáll az első 120 köbméteres ballonmodell. A siker további fejlesztést eredményez, ekkor kapcsolódik be a munkába Balikó Pál mérnök is, a Pannónia ballon tervezője.
1977. július. A Pannónia bemutatója Egerben. Még nem repül, csak lebeg, miután nincs hozzá kiképzett személyzet.
1977. október 12. A Pannónia először repül. Színhely: Lódz, Lengyelország.
1978. május 4. Megalakul az MHSZ Malév Repülőklub ballonszakosztálya.
1978. augusztus 12–18. Az amerikai B. Abruzzo, M. Anderson, L. N ewmann az USA-ból Franciaországba repül a Double Eagle II. nevű ballonnal. Ez az első sikeres Atlanti-óceán átrepülés.
1978. Balikó Pál, a legsikeresebb magyar ballontervező, megalkotja az RSZ–03 típusú, 2600 köbméteres ballont.
1978. augusztus 14. Az újonnan alakult Malév ballonszakosztály megkezdi a kiképzést a kölcsönkapott Pannóniával Gödöllőn.
1978. szeptember 29– október 1. A MÉM RSZ Dunaújvárosban megtartja az első majdnem nemzetközi ballontalálkozót. Az RSZ és a Malév ballonosain kívül lengyelek is jelen vannak.
1979. Balikó Pál a Malév megrendelésére megtervezi az RSZ–04 típusjelű, 4000 köbméteres ballont.
1979. április 29. Megszületik első rekordunk: Cseraljai István 1590 m magasságot repül a lengyelországi Bialystokban.
1979. július .A Magyar Honvédelmi Szövetség elismeri a ballonrepülést mint repülősportágat. A neve: hőléggömb-repülés.
1979. szeptember 7. Megszületik az első magyar női hőlégballon-rekord: Varga Lászlóné, a Malév szakosztály tagja 60 km-es távot repül 1600 köbméteres ballonnal.
1981. Amerikai ballonpilóták Japánból indulva legyőzik a Csendes-óceánt. Sikeresen megérkeznek az USA nyugati partvidékére.
1999. Bertrand Piccard és Brian Jones megkerülik a Földet
Forrás: Kasza József: A léggömbrepülés múltja és jelene