A hazai kínálat
Természetesen Magyarországot is elérte a blogmánia, bár itthon még nem olyan mértékű az online naplóírás elterjedtsége, mint nyugaton. Az itthoni blogvilágra sokkal inkább jellemző a belterjesség, a jelenségnek az a korai fázisa, amikor még főként a blogírók olvassák egymás írásait, szűk közösséget alkotnak mind a bloggerek, mind oldalaik látogatói.
A hazai weblogok száma néhány száz, legfeljebb néhány ezer. Egy-két blogger azonban már most hírnévre tett szert, elismert, népszerű lett egyéni stílusával e szűk közösségen belül. A műfaj legjelentősebb magyar képviselői Plastic, Műanyag, Éjfél Kapitány, Technocol, Razzia valószínűleg kultfigurákká válnak, ha a blogmánia igazán eléri Magyarországot is. A legátfogóbb magyar linkgyűjteményt e téren a http://blog.lap.hu oldalon találjuk. Itt csoportosítva vannak a linkek.
Mindez vajon nárcisztikus magamutogatás? Vagy esély a hírnévre? Esetleg üzlet? Egy több (tíz)ezres napi látogatottságot elérő oldalon már valóban komoly bevételre lehetne szert tenni a reklámfelületek értékesítésével. De vajon eljuthat-e valaki odáig?
A blogírás és -olvasás egy másik lehetséges magyarázata talán a korunkat olyannyira jellemző kukkolási divat, amelyet a valóságshow-k is meglovagolnak. Ahogy az ember képes a tévé előtt ülve órákig figyelni mások zuhanyzását, ugyanúgy izgalmas lehet számára mindezt olvasva nyomon követni. Sőt, a blog még ennél is többet tud nyújtani, mert bevezeti a kukkolót egy láthatatlan, mindeddig el nem ért világba is: megmutatja az író gondolatait, legtitkosabb vágyait, félelmeit. A blogger már nem csupán a testét teheti közszemlére, hanem csupaszon elénk tárhatja teljes lényét, szívét és lelkét is.