Kipróbáltuk az új Pandát

nlc | 2004. Május 28.
Én el is neveztem "a 3 B autójának". A 3 B azt jelenti: billen, bucka, bóklászás. Mindhármat csinálja, vagy beleépítették. Hogy ez jó-e, arról lehetne vitatkozni.

NÉZD MEG KÉPGALÉRIÁNKAT!








Óó!
Kezdjük mindjárt az elején. Ha városban ülünk a kocsiba, az első pillanatban beleszeretünk. Én pl. imádtam, hogy a helyes, árnyékolós napfénytető olyan magasan a fejem felett van. Bár ez a magasság kívülről nyugtalanítóan emlékeztetett a Wagon R+-ra, elhessegettem a gonosz gondolatokat. Beülve aztán tényleg elmúltak, az ülés ugyanis kényelmes, még mögöttem is elfér valaki. Ami azért szép teljesítmény egy ennyire icipicinek tűnő autótól. Később persze kiderült, hogy csodák nincsenek. Hiába nagy belül, a csomagtartó méretét látva eszünkbe se jusson egy jó kis tescos, neadjisten ikeás bevásárlás. Persze ezen megasztórok autópálya mellett fekvő változataiba nem is jutnánk el gyorsan, nagy lendületet kell venni hozzá! De erről később.

Szóval ott tart a dolog, hogy beültünk, és miután kényelmeskedünk kicsit, elindulnánk. Megdöbbenve tapasztaljuk, hogy a sebességváltó a műszerfalból nő ki. Különös. No mindegy, ne akadjunk fenn ilyen apróságokon, még kiderülhet, hogy ez valamiért külön jó! Ami viszont valóban aggasztónak tűnik, az a klímás változat ventilátor-hőmérséklet-befújásirány-nemtudommicsoda irányító-arzenálja. Ezt nem árt a motor beindítása előtt szemrevételezni, bár szerintem néhány hét biztosan kell a megfelelő kombinációk elsajátításához.







Viva Panda!
Városban jó. De az első B-vel már itt szembesülünk. Ha levesszük a kuplungról bal lábunkat, egy buckába ütközünk. Először nem is hisszük el, és – figyelmünket a forgalomról erre a problémára összepontosítva – azonnali kényszert érzünk, hogy felderítsük a problémát. Hátha még nem veszett el minden remény, és nem kell 10 cm-rel lerövidíteni balunkat. Ha megúsztuk a karambolt, fogadjuk el, hogy bizony így jártunk. 

Egyébként városban tényleg jó. A city üzemmód, ami segít a manőverezésben, valóban megkönnyíti a kevésbé ügyes vezetők dolgát is. Az autó ráadásul valószínűtlenül kis körben fordul meg, és gyönyörűen ki lehet belőle látni minden irányba! (Különösen igaz ez a napfénytetős variációra!) A fék éppen jó, a kuplung remek, és kifejezetten élmény vele még dugóban is araszolni. (A magnó és rádió kezelését szintén ne ekkor próbáljuk felfogni, mert ez sem egyszerű!) Igazán csak egy problematikus pont adódott: a sebváltó helyét megszoktuk, még jó is volt valóban. Viszont a sebességek közé olyan kis távolság jutott, hogy gyakran elbizonytalanodtunk: most üresben van? Vagy nem, és ha felengedem a kuplungot, egy bakugrás következtében a szomszéd autósok szórakoztatására lefulladunk?







Száguldás, Panda szerelem!
Ekkor elértük a városhatárt. Rálépünk a gázra. Na, most jön majd a sportos, fiatos száguldás, amúgy lezseren! – gondoltuk legalábbis. De nem történik semmi. Bóklászunk az úton, 12 éves Cliók (ilyen az enyém is!) előznek meg, megalázva a nyilvánvalóan új autót! Összeomlok. Erőltetem én, de hiába. És jön a következő kedves meglepetés: egy enyhe kanyar, amiben határozottan bebillenünk. Megrémülök. Lassan haladva billeg? Rémületemben az ablaklehúzó gombot keresem. Persze ez is a műszerfalon van. Épphogy hozzáérek, az ablak megállíthatatlanul leszalad. Ugyanis meg kellett volna állítani a másik gombbal. Hmm. Hátradöntöm a fejem, és beütöm a fejtámlába, ami tömör műanyag. Kicsit elkábulva adom át a volánt kolléganőmnek, hátha ő jobban boldogul, ha már feljöttünk, felhörögtünk, felgurultunk Dobogókőre. Lefelé biztos jobban megy majd a kis Pandamackómobilnak.

Néhány adalék: a Fiat Panda legdinamikusabb verzióját vezettük, ami 1,2 l-es motorral van felszerelve. A napfénytetős, klímás, Dynamic (!) névre hallgató verzió ára 2,7 millió körül van!

A kolléganő véleménye: hozzáfűzném, hogy megdöbbentően lassú az 1.2-es motor a könnyű kasznihoz képest. És ne is reménykedjünk, nem gyártanak belőle nagyobbat, tehát aki az 2004-es év autóját választja, számolnia kell a piros lámpás gyorsulások okozta megszégyenüléssel. Igaz ami igaz, erősebb motorral nem lenne tanácsos hajtűkanyarokat bevenni.

NÉZD MEG KÉPGALÉRIÁNKAT!
Exit mobile version