Tûsarok a gázpedálon

vzs | 2005. Április 29.
Csúcsforgalom. Kocsisor. Elõttem egy kopott fehér járgány. Állunk. Végre indulhatnánk, a rozzant álldigál. Dudaszó hátulról, engem anyáznak. Elõttem a sofõrülésrõl a vezetõ ráborul az anyósülés utasára. Ja?! Férfi.





Abban egyetérthetünk, hogy nők és férfiak igenis különbözőek. És abban is, hogy egyik nem sem kevesebb a másiknál, nem gyengébb, butább, ügyetlenebb. Mégis mindig a nőknek kell elszenvedni az élceket, ha a volán mögötti “tehetségről” esik szó.

A legtöbb nő, bármilyen autós manővert hajt is végre, már attól bepánikol, hogy ha nem tud flottul, ügyesen “visszakettőpadlógáz” módon forgolódni az úton, akkor azonnal lesajnáló tekintetek, rosszabb esetben gúnyos beszólások céltáblájává válik. Ha pedig előre rágörcsöl egy kormánymozdulatra, akkor az a mozdulat nem is sikerül. Aztán égő fejjel állhat a dudaszó közepén, keresztbe az úton, miközben pökhendi nagyfiúk lesajnálják: “Ja, persze! Nő!”


Megosztott figyelem







Tudtad-e, hogy a női agy ún. kérges teste (corpus callosuma) vaskosabb, mint a férfié, és a nőknek 30százalékkal több idegrost fut a jobb és bal agyfélteke között. Egyazon feladat megoldásához a férfi és a nő agyának más-más területét használja. Minél jobb a kapcsolat a két agyfélteke között, annál folyékonyabban beszélünk. A két agyfélteke közötti gyorsabb kommunikációs átvitel miatt tud a nő egyszerre több mindent csinálni, többfelé figyelni. Ez a speciális adottság teszi a nőket tehetségesebbé pl. a nyelvtanulás területén.
(Forrás:www.noivezetes.hu)

Pedig a nő eleve alkalmasabb a vezetésre (kövezzenek meg férfiolvasók százai),

azon egyszerű adottsága miatt, amivel képes figyelmét egyszerre több dologra összpontosítani. Egy zűrzavaros útkereszteződés van olyan bonyolult, mint egy péntek délután. A nőnek, miközben bevásárol, végig kell gondolnia mit főz, közben pedig arra is figyelnie kell, hogy időben érjen az óvodába, és hogy vajon a hétvégi programokhoz nem kell-e már előre valamit elkészítenie.




Az autós iskolákban a nők többsége gyorsan megtanulja az elméletet, átlátja a forgalmi helyzetet, de alkatából adódóan – mivel biztonságra van kódolva –  nem elég erőszakos, és főleg nem elég gyors autós. Az óvatosság az egyik legnagyobb szálka a férfi autósok szemében. Egy női sofőrt könnyű leszorítani a téglaszállító kamion mögé, hiszen nem szívesen kockáztat előzést a sűrű forgalomban.






Sminkelj és vezess!


Mások vagyunk tehát a kocsiban ülve (is), fogadjuk el, és használjuk ki az előnyeinket! Kifejezetten nőket készít fel autóvezetésre egy új módszer, amelyet szakemberek (autós oktatók, pszichológus és orvos szakértő) állítottak össze, szem előtt tartva a női agy, a női test működésének különbségeit. A hölgyeket nemcsak vezetni tanítja a Smink & drive, hanem azokban az igazán férfias feladatokban is tanácsokat ad, mint hogy pl. hogyan kell olajat cserélni, vagy hogyan kell viselkedni egy szervízben, hogy ne tudjanak becsapni.


A Debrecenben kidolgozott elvek szerint jelenleg öt megye harminc autós-iskolájában folyik a speciális oktatás, de a módszer hamarosan országos hálózattá fejlődik.







Azoknak pedig, akik már régi “motorosnak” számítanak, íme néhány hasznos tanács:
• Ha lefulladsz a lámpánál és nem sikerül újraindítani, és a mögötted lévő férfivezető eszeveszetten dudál, nyugodtan szállj ki, kérd meg, hogy indítsa be az autódat, te addig szívesen dudálsz helyette!
• A női táskának nem az anyósülésen van a helye, a megszerzéséért egyszerűen betörhetik az ablakot, és kiemelhetik az autóból.
• Ne kapkodj! Ha valamit elrontottál, gondold végig, mi a megoldás, és kezdd elölről. Ne mások erőszakossága irányítson! 





Exit mobile version