Rémes a hajad?

nlc | 2005. Június 20.
Mirõl lehet felismerni egy samponreklámot? Nézzük csak: frizurájuktól eksztázisban vigyorgó modellek; lassított felvételben szálló, irreálisan selymes haj.Makrofelvételek a hajtövek és a sampon kölcsönhatásáról.

Oké, de mi van, ha egy samponreklámból e három fontos kellék mindegyikét kihagyjuk és helyette a következőket választjuk: átlagos külsejű nők; problémás, megviselt haj; meglepő, a hajas fejbőrben bujkáló kis rémségek. Nos, lehet, hogy nehezen hihető, de az eredmény egy üdítő kivétel, amely messze kimagaslik a – jobban vagy rosszabbul kivitelezett – videóklipszerű samponreklámok sivár egyhangúságából.






A Sunsilk úgy döntött, hogy szakít a hagyományokkal, és legújabb kampányát rémes frizurákat létrehozó rémekre alapozza. Ráadásul a kis rémségek a reklámfilm jelentős részét maguknak sajátítják ki, teljesen kiszorítva ezzel a többi samponreklámban megszokott látványos, lassított snitteket vagy a sztármodelleket. A Sunsilk ezzel nemcsak a film kivitelezését változtatta meg, de egy alapvetően új koncepciót hozott létre.

Egy átlagos samponreklám az esetek nagy többségében végeredmény-orientált, és a hatásmechanizmust írja le. A kampányok fő célja az, hogy megismertessék a fogyasztókat azzal az idealizált hatással, amit az összetevők kifejtenek, illetve hogy bemutassák azt a végeredményt, amit elvárhatunk tőlük.





A Sunsilk új kampánya ezekkel szemben a valódi problémára helyezi a hangsúlyt. A reklámfilmekben szép, esztétikus, ugyanakkor hétköznapi lányokat látunk átlagos, sőt néha inkább átlag alatti frizurával. Hétköznapi emberekhez híven főhőseink úgy érzik, rémes a hajuk. Vagy túl lapos, vagy túl töredezett, vagy túl zsíros. Ennek bemutatásában pedig a 3 belevaló rém segít. Na igen, be kell látnunk, a látvány némileg sokkoló. De nem ez a lényeg.

Az egész játék a rémekkel és a realisztikus frizurák mind-mind egy érzés, az „én is pont ilyen bénának érzem néha a hajam” gondolatának vizuális megfogalmazása. A film azzal, hogy kitalált szörnyekkel szemlélteti a hajjal kapcsolatos gondokat, és a női szereplők saját érzéseit és félelmeit vetíti ki, némileg viccessé is teszi, kifigurázza az amúgy is bosszantó problémákat.





Ehhez persze nagyban hozzájárul a kivételesen szép és profi kivitelezés. A filmek főhősei a „hajrombolás szakértői”, három belevaló, ugyanakkor szerethetően megkreált szörny: egyikük lelapítja a frizurát, másikuk éles karmaival gátlástalanul teszteli a hajszálak szakító-szilárdságát; a harmadik pedig a könnyen zsírosodó haj problémáját megszemélyesítő szörny. Mint megtudhatjuk, ő a felelős azért, ha hajunk könnyebben zsírosodik az átlagosnál.





Az új koncepciónak köszönhetően ez a reklám teljesen másra helyezi a hangsúlyt, mint a legtöbb más samponmárka. A Sunsilk koncepciója szerint a fogyasztót nem az érdekli, hogy milyen kimondhatatlan nevű technológiát használ egy termék, hanem a hatás a fontos! Ennek megfelelően a termék hatékonyságát illusztráló rész kimaradt, ugyanakkor a happy endet azért láthatjuk: a reklámfilm végén a hajmosó vízzel együtt a rém is távozik női szereplők életéből – a lefolyón keresztül.

Kérdés, hogy ez az őszinte, problémacentrikus megközelítés, a szokásosnál hétköznapibb karakterek és persze a „szörnyen aranyos” rémek mennyire tudják belopni magukat a magyar nézők szívébe? Mi mindenesetre drukkolunk nekik.

Exit mobile version