Előnyös az önmenedzselés
A tapasztalatok szerint a hazai “karrierprojektek” eredményesek – hiszen hozzásegítenek a megfelelő személyzetkiválasztáshoz -, viszont még inkább eredményesek lehetnének, ha a szervezetek pszichológiai kultúrával is rendelkeznének. Az Amerikai Egyesült Államokban már a harmincas években felismerték, hogy a munkateljesítmény az emberi minőségen múlik. Magyarországon viszont a munkavállalók nagy része – tudásuk ellenére – rosszul menedzseli önmagát, nemigen juthat előbbre a hierarchiában. Az önérvényesítés jelentősége megnőtt, s mindazok, akik erősen kötődnek a megszokott értékekhez, háttérbe szorulnak.
Hogyan indítsuk be önmagunk munkaerő-piaci reklámkampányát?
A leendő munkáltatót meg kell győzni arról, hogyha behív az interjúra és minket “vásárol meg”, akkor szakmai alaptudásunknak és fejlődőképességünknek, szorgalmunknak és hatékonyságunknak köszönhetően közreműködésünkkel a meghirdetett állással kapcsolatos részleg, vagy az egész cég profitját, hírnevét növelni tudja, egyszóval hasznosak leszünk számára.
Helyzetelemzés
Ismerjük a gazdasági-társadalmi folyamatokat, a diplomások munkaerő-piacának jellemzőit, összefüggéseit és fejlődési folyamatait?
Elvárhatják ugyanis, hogy fő vonalaiban kövessük a világ gazdasági és társadalmi folyamatait, a szakág híreit, beleértve a hazai helyzetet.
Melyek a végzettségünkkel összekapcsolható szakmacsoportok, és milyen a vállalati szervezeti helyzetük?
Mivel tanulmányaink mellett kutatásokban és gyakorlatokon vettünk részt, közelebbről is megismerhettünk intézményeket, cégeket és szakmabelieket.
Vannak-e olyan speciális területei szakmánknak, amelyekben alaposan elmélyültünk, és ahol igazán erősek vagyunk?
Meg kell tudnunk fogalmazni, hogy hol vagyunk és hová akarunk eljutni (az önreklámunkkal is).
Pozitív érvrendszer, avagy miért érdemes minket (téged) választani.
Személyiségünk értékeinek leltárba vételét követően önismeretből és önbizalomból fakadó magabiztosságra van szükségünk. Állítsunk sorrendet, melyek az elsődleges, másodlagos és harmadlagos előnyeink (előnyeid) a kívánt állásra?
A fő érv kiválasztása
Napjainkban a cégek a tudás mellett egyre jobban a tanulékonyságot és fejlődőképességet, a rugalmasságot, kreativitást és kommunikációképességet részesítik előnyben. Emeljük ki egy olyan szakmai előnyünket, ami – reklám! -értékkel bír. A rövid szakmai önéletrajzunk (a reklámanyag) sohasem tökéletes, folyamatosan csiszolgatjuk. A CV szövegkiemelései is legyenek cégre szabottak. Érdemes a valós szándékainkat és lelkesedésünket beleírni a csatolandó motivációs (kísérő) levélbe.
Néhány költség, amit az álláskereséskor be kell kalkulálnunk: |