Mi olvasunk, a férfiak a képeket nézik a neten

Szabó-Kállay Anna | 2010. Május 14.
Gondoltad volna, hogy nagy az eltérés aközött, mit néznek meg legelőször egy weboldalon a férfiak és a nők? Érdekes eredményekre vezetett egy különleges, szemkamerás kutatás.
A meglepő tény egy elektronikus kereskedelemmel foglalkozó konferencián hangzott el nemrégiben, a Meroving internet-kutató cég szakembereitől. Szemkamerás vizsgálatokat végeztek, aminek az a lényege, hogy leültetnek embereket egy számítógép elé, honlapokat mutogatnak nekik, és közben két különleges kamerával figyelik a szemeik mozgását. Így könnyen fel lehet mérni, hogy az adott honlapon mit néznek meg az alanyok először, mit vizsgálnak meg tüzetesebben, és például azt is meg lehet vizsgálni, milyen gyorsan találnak meg az emberek egy bizonyos menüpontot az oldalon.
 
Mi olvasunk, a férfiak képeket nézik a neten
Tipikus férfi “scanpath”  Tipikus női “scanpath” (Forrás: Meroving)

Alapvetően ennek a grafikai tervezésnél van szerepe, ám az adatok arra is alkalmasak, hogy egy átlagos olvasót meglepjenek.

Gondoltad volna, hogy ezek a vizsgálatok azt mutatják ki, hogy a nőket sokkal jobban érdeklik a szöveges információk, mint a férfiak? A kutatás szerint mi sokkal inkább figyelünk a részletekre, az “apró betűkre”, míg a férfiak figyelmét a képek, grafikus elemek ragadják meg, a szövegekből pedig inkább a nagy betűs részek érdeklik őket. Tehát, ha épp nőknek blogolsz, lehet, hogy érdemes sokat írni, ellenben ha a hímneműeket is becsalogatnád, gondoskodj pár feltűnő képről is!

Bónusz kérdés: vissza tudsz emlékezni, hogy a képet nézted először, vagy a cikket kezdted olvasni, amikor ide kattintottál?

Exit mobile version