Te sem online szervezed az életed?

nlc | 2010. November 20.
A közösségi oldalak népszerűségéből is látható: a magyar emberek életében is egyre fontosabb szerepet játszik az internet. De vajon az információszerzésen és szórakozáson kívül használjuk-e életünk megszervezésére is a netet?

A Barátikör kérdéseire nők és férfiak vegyesen, naponta átlagosan 1100-an válaszoltak. A válaszokból kiderült, hogy a világhálót egyébként aktívan használó magyarok kortól és nemtől függetlenül szívesebben használnak papír alapú naptárat fontos teendőik feljegyzésére. Családtagjaikkal is szívesebben beszélik meg személyesen a közös programokat, mintsem hogy közös elektronikus naptárat használjanak. Ugyanígy nem jellemző az sem, hogy online emlékeztetőkkel védenék ki esetleges feledékenységüket.

A fiatalok buliszervezésre is használják a netet

Habár a közösségi oldalak kiválóan alkalmasak lehetnek események szervezésére is, a megkérdezettekre nem jellemző, hogy élnének ezzel a lehetőséggel. Sem családi összejöveteleket, sem bulikat nem szerveznek szívesen online. Nem meglepő módon a kivételt ez alól a 19 év alatti fiatalok jelentik, akiknek jelentős hányada használja bulik szervezésére az internetet, mondván, jóval egyszerűbb itt összehozni egy-egy eseményt.

 

Az idősek a családi fotóikat a közösségi oldalakon osztják meg

Van azonban egy terület, amire mindenki szívesen használ online eszközöket. A válaszokból kiderült ugyanis, hogy az 50 év alatti felhasználók privát, családi eseményekről készült fotóikat legszívesebben közösségi oldalakon osztják meg ismerőseik mellett hozzátartozóikkal is. Érdekesség, hogy az ettől idősebbek is az internetre teszik fel képeiket, csak éppen online albumokat használnak.

Élelmiszert online soha

A felmérésben vásárlási szokásokról is faggatóztak. Kiderült, hogy a fiatal felnőttek, azaz a 25–39 év közöttiek szeretnek leginkább online vásárolni. Ők is óvatosak azonban ezen a téren, hiszen jellemzően kisebb értékű dolgokat, könyveket, parfümöket szereznek csak be a világhálóról. A felmérésből az is kiderült továbbá, hogy élelmiszert szinte egyáltalán nem vásárolnak a neten a magyarok, ahogyan az online szállásfoglalás sem terjedt még el.

Exit mobile version