„Nothing tastes as good as skinny feels!”, azaz „Semmi sem olyan jó ízű, mint a soványság!” – ezt a Kate Mosstól származó mottót nyomtatta pólóira egy amerikai ruhamárka. A 10 év körüli kislányoknak készült ruhadarab hirdetése néhány napja bukkant fel az egyik brit internetes áruház honlapján, és szinte azonnal szemet szúrt az anorexia ellen kampányolóknak, akik panaszt tettek a reklámügyi hatóságnál.
„A szlogen a gyerekeket arra ösztönözheti, hogy egészségtelen kapcsolatot alakítsanak ki a saját testükkel és a táplálkozással” – fogalmazott az egyik panaszos.
A hatóság illetékesei jogosnak ítélték a panaszt és betiltották a hirdetéseket arra hivatkozva, hogy a termék olyan üzenetet közvetít, mely kárt tehet a gyerekek fizikai, szellemi és erkölcsi fejlődésében. Az érintett internetes áruház a döntés nyomán nem csupán a hirdetést, de magát a kifogásolt ruhadarabot is eltávolította kínálatából.