Meghíznak a próbababák

nlc | 2012. Február 22.
A próbababák ezután nem a kifutói modellekre, hanem inkább azokra a nőkre hasonlítanak majd, akiknek el akarják adni a bemutatott ruhákat. Legalábbis Nagy-Britanniában.
Meghíznak a próbababák

Több brit divatmárka is azt tervezi, hogy teltebb – vagyis a hús-vér nők többségének testalkatához közelebb álló – próbababákat állít kirakataiba az idén a megszokott, valószínűtlenül magas és sovány bábuk helyett.

A szigetország vezető próbababagyáránál, a Displaysense-nél az elmúlt hónapokban 16 százalékkal több plus size próbababát értékesítettek, az év hátralévő részében pedig még nagyobb forgalomra számítanak. „Lehet, hogy Lagerfeld csontsovány modelleket szerepeltet a kifutón, de a piacon egyre jelentősebb a kereslet a nagyobb méretű ruhákra, mind a neves üzletláncoknál, mind pedig a kisebb, független boltokban – magyarázta Jim Moody, a Displaysense szóvivője a Daily Mailben. – Ahhoz, hogy a célközönséget hitelesen meg lehessen szólítani, elengedhetetlenek a nagyobb méretű, telt keblű próbababák és a szélesebb vállfák.”

A legismertebb márkák közül a Debenhams jár elöl példával: a cégnél szabványosnak számító 36-os konfekcióméretű próbababák helyett ugyanis 42-es méretűeket tettek a kirakatokba, azon egyszerű oknál fogva, hogy vásárlóik jó része ugyanis 40–42-es méretet hord.  

Exit mobile version