A seattle-i Washington Egyetem kutatói egy 25 perces telefonos felmérés eredményeiből származó információk felhasználásával készítették el saját tanulmányukat. A kutatók elsősorban azt vizsgálták, hogy a felmérés résztvevői lakóhelyüktől milyen távolságra végezték el a nagybevásárlást, valamint hogy milyen márkájú és minőségű élelmiszert vásároltak. A kutatás során a tanulmány készítői három különféle árkategóriába sorolták a szupermarketeket 100 kiválasztott termék átlagos vételára alapján.
A kutatók, figyelembe véve a vásárlók demográfiai, tanulmányi, valamint anyagi hátterét, megállapították, hogy csupán minden hetedik vásárló vásárolt a lakóhelyéhez legközelebb eső szupermarketben. Az eredményekből tehát világosan látszik, hogy a kutatásban részt vevő vásárlók számára sokkal fontosabb szempont a kedvező ár, mint a lakóhelytől való távolság, mivel az emberek legnagyobb része amúgy is autóval végzi a nagybevásárlást. A drágább élelmiszerboltok rendszeres vásárlói között mindössze 9 százalék volt az elhízottak aránya, míg az olcsóbb diszkontszupermarketek vásárlóinak csaknem 27 százaléka volt túlsúlyos. A tudósok szerint a megoldást az jelenthetné, ha sikerülne a jó minőségű élelmiszerek árát lecsökkenteni, és minél szélesebb körben elérhetővé tenni. A Washington Egyetem tanulmánya az American Journal of Public Health című egészségügyi szakfolyóirat júniusi számában jelent meg.