A szakemberek arról számoltak be, hogy a két és három év közötti gyerekeket nagyobb valószínűséggel vonzották magukhoz azok a képernyők, amiket meg is kellett érinteni, mint azok, ahol nem volt szükség semmilyen interakcióra.
A kutatást végző Heather Kirkorian úgy véli, az érintőképernyők számos előnnyel bírnak, azok a gyerekek ugyanis, akik ezeket használják, hamarabb gyógyulnak meg, kevesebb hibát követnek el, és gyorsabban tanulnak. A szakemberek úgy vélik, az érintőképernyős eszközök, okostelefonok, számítógépek akár jótékonyan is hathatnak a tanulási képességekre, főleg ha interaktív élményt nyújtanak. Helen Moylett, a Korai Oktatás nevű szervezet elnöke szintén hasznosnak tartja a modern technológia vívmányait, ám hozzátette, hogy a szülők nem mindig a legjobb minták abban, miként is kell élni ezekkel az eszközökkel.
A szakemberek felhívták a figyelmet arra, hogy nem elég a gyerekeket a technikai eszközzel ellátni, ahhoz le is kell tölteni a számukra hasznos alkalmazásokat, mert csak így segítjük tanulásukat. A fő probléma ugyanis nem az, hogy mennyit ül valaki a képernyő előtt, hanem az, hogy mivel tölti ott az idejét. A legtöbb egészséges gyerek egyébként is elunja egy idő után a képernyőt, és magától is elkezd játszani valamelyik játékával, vagy kiszalad a kertbe ugrálni egy kicsit.