Rik Pieters, a holland Tilburg Egyetem marketing tanszékének professzora hat éven keresztül gyűjtött adatokat 2500 holland vásárlótól. Velük folyamatosan készített interjúkat, s ezekben kitért a tárgyaktól való függőség, valamint a magányosság kérdéskörére is. Az alanyok vásárlásainak okáról is gyűjtött információkat, majd ezeket egybevetve arra kereste a választ, vajon milyen összefüggés fedezhető fel az alanyok közérzete, illetve a vásárlási szokások és a vásárlás okai között. Legfontosabb megfigyelése az volt, hogy ugyan a magányosság jó táptalaja a birtoklásfüggőségnek, ugyanakkor ennek pozitív változata éppen fordítva, csökkentheti a magányosság érzetét.
A vizsgálat során kiderült, hogy azok az emberek, akik társadalmi státuszuk emelése érdekében vásárolnak, és azok, akik a boldogságot keresték vásárlásaik során, nagyon gyorsan váltak borzasztóan magányossá. Ezzel szemben, akik a vásárlás öröméért fogyasztanak, a „boldog hedonizmus” részeként jó eredményeket értek el a megfigyelés során. Érdekesség még, hogy az utóbbi csoportba tartozók, bármi is volt az, aminek levezetésére adott esetben a vásárlást választották (stressz stb.), sosem költötték magukat túl, inkább apróságokat – például egy pár fülbevalót vagy egy hanglemezt – szereztek be.