Népszerűségén sokat dob, hogy minden, magára valamit is adó, életmóddal foglalkozó piaci szereplő nagyon szépen meg tudja győzni a vásárlóit, hogy miért is jó nekik, miért is egészséges, ha az étolaj, zsír helyett ebben sütik majd a rántott húst, de azt már senki nem teszi mellé, hogy ezért a trópusi olajért esőerdőket pusztítanak ki, orangutánok és tigrisek pusztulnak el (sőt a kihalásuk is felmerül), és őslakosok kényszerülnek elköltözni otthonukból. És arról nem is beszéltünk még, hogy a világ másik feléről kell ideszállítani, ez pedig elég komoly károsanyag-kibocsátást is jelent.
Persze a háztartási felhasználók mellett az ipar (kozmetikaipar, élelmiszeripar, mosószerek gyártói, energetikai ipar ) is szemet vetett a gyorsan növő olajpálmában rejlő lehetőségekre, s az igény egyre csak nő és nő.
Nemrég olvastam egy német WWF-jelentést, amiben azt fejtegették, hogy a német szupermarketekben található termékek közül minden másodikban van pálmazsír. Például pizzákban, csokoládéban, margarinokban, mosószerekben, ajakápolókban gyakran fordul elő.
Mit kellene tenni a fenntartható fejlődés érdekében? A teljes cikket a Női.test.kultúra blogon találod, ahol egy videó is vár rád.