Tudtad, hogy a munkáltatód is segíthet a lakáshiteled törlesztésében?

OTP ADLAK | 2014. December 22.
Sokan nem tudják, pedig így igaz, a munkáltatónk tényleg hozzájárulhat a hitel törlesztéséhez. Mivel a munkavállalók csaknem 28%-a rendelkezik valamilyen lakáshitellel, így minden harmadik ember számára fontos lehet ez a kérdés. Hogy mit kell a támogatásért tenni? Elmondjuk!
Tudtad, hogy a munkáltatód is segíthet a lakáshiteled törlesztésében?

Vissza nem térítendő lakáscélú támogatás
Már a neve is jól hangzik, és persze könnyen megjegyezhető. Ez a támogatás nekünk akár havi több tízezer forint könnyebbséget is jelenthet a törlesztőrészletekben. És ami a legjobb, “csak” igényelni kell.

2014. január 1-től ugyanis lehetőség nyílt a munkáltatók számára, hogy adó- és járulékmentesen 5 évente 5 millió Ft-ig vissza nem térítendő támogatást nyújthassanak munkavállalóiknak lakáscélú hitelük törlesztéséhez is.

Hogyan is lehet hozzájutni?
Először is érdeklődjük meg, hogy a munkáltatónk biztosítja-e ezt a juttatási formát. Ha igen, akkor nincs más dolgunk, mint jelezni, hogy élnénk a vissza nem térítendő lakáscélú támogatás nyújtotta kedvezményekkel, ezt követően pedig át kell adni az adómentesség vizsgálatához szükséges dokumentumokat.

Gál Tamás az OTP Bank Cafeteria Szolgáltatási Vezetője az új juttatási forma kapcsán arra bátorítja a munkavállalókat, hogy igényeljék munkáltatójuknál a támogatást:

“A dolgozónak érdemes jeleznie munkáltatójánál, hogy élne ezzel a lehetőséggel. Ez a munkaadónak is érdeke, hiszen így a valós igényeknek megfelelően tudja kialakítani a jövő évi cafeteria rendszerét. A támogatás nagy előnye, hogy adómentesen adható.”

Mindenkinek előnyös
A munkáltatói vissza nem térítendő lakáscélú támogatás neked és a cégednek is előnyős, hiszen adómentes. Vagyis 100 forint juttatásból mind a 100 forintot megkapod, míg ha a legnépszerűbb cafetériaelemeket nézzük – bruttó szemléletű cafeteriarendszer esetén –, ott 100 forint után csak valamivel több mint 70 forintot kaphatsz (35,7% adókulccsal számítva).

A munkáltató is kap segítséget
A rendelet szerint a munkáltatónak van egy sor bejelentési, vizsgálati és adminisztrációs kötelessége ahhoz, hogy a támogatást adómentesen tudja adni. Minden kritérium alapos vizsgálata várhatóan több erőforrás bevonását fogja igényelni. Ez természetesen új munkahelyeket is teremthet a cégnél, de az NGM-rendelet lehetőséget ad a munkáltatónak arra is, hogy a rászabott feladatokat kiszervezze. Az OTP Bank ezért vezette be elsőként a saját Adómentes Lakáshitel-támogatási Szolgáltatáscsomagját, vagyis az OTP ADLAK-ot. A munkáltatód így időt, energiát spórolhat meg, illetve a szakemberek által végzett vizsgálat által elkerülhető a pontatlanság, így elkerülhető az esetleges adminisztrációs hibákból adódó büntetés, melyet a munkáltatódnak és neked is meg kellene fizetned.

Az új támogatási forma bevezetése kicsit hosszabb folyamat, mint ami a többi cafeteriajuttatás esetében volt tapasztalható. A teljes folyamat lebonyolításához kb. 2-3 hónapra van szükség, ami magában foglalja az első lépéseket, vagyis az igények felmérését, és az utolsót is, a pénzek folyósítását. Mivel azonban mindenki számára előnyös a vissza nem térítendő lakáscélú támogatás, így arra biztatunk minden munkaadót, hogy foglalkozzon ezzel az új lehetőséggel, ti, munkavállalók pedig kérdezzetek utána, hogy a munkahelyetek ezzel a támogatási formával tud-e segíteni a lakáshitel törlesztésében. Nem érdemes várni ezzel, hiszen már most jelentős érdeklődés tapasztalható. Az OTP Bank különböző segédletekkel nyújt segítséget mindkét fél számára az alapos tájékozódáshoz.

A tájékoztatás nem teljes körű. Jelen hirdetés nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. Részletes feltételek: www.otpbank.hu, 06 1/20/30/70 366 6666, 06 40 366 666

Exit mobile version