#NeMaradjLe (x)

hirdetés | 2020. Február 19.
Idén is összefogott az Always és Ábel Anita egy jó ügyért


A menstruáció a mai napig tabu téma hazánkban, és ez – főleg a pubertáskorban lévő lányok esetében – rengetek negatív következményhez vezethet. A Procter&Gamble legfrissebb menstruációs szegénységgel kapcsolatos felmérése szerint Magyarországon 5-ből 1 lány feltehetően azért hiányzik az iskolából menstruációja alatt, mert nem áll rendelkezésére semmilyen alapvető női higiénés termék*.

Az Always és a Magyar Vöröskereszt a menstruációs szegénység felszámolására a tavalyi sikeres kezdeményezésük után idén újra elindította #NeMaradjLe adományozási kampányát, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet erre a problémára és az adománnyal segítsen azokon a lányokon, akik nem engedhetik meg maguknak az alapvető higiénés termékek vásárlását. A programhoz február 1. és március 15. között bárki csatlakozhat mindössze egy Always betét vásárlásával vagy egy #Always #NeMaradjLe hashtagekkel ellátott fotó Facebookon vagy Instagramon történő megosztásával.

A program nagykövete idén is Ábel Anita, aki szívügyének tartja, hogy a kezdeményezést minél több emberhez eljuttassa, és így a lehető legtöbb lánynak segítséget nyújthassanak.

„Nőként és lányos anyaként úgy érzem, kötelességem segíteni a fiatal lányokat, és támogatni egy olyan kezdeményezést, amely egy igen érzékeny problémán igyekszik segíteni – mondta Ábel Anita, a program nagykövete. – Hiszem, hogy szükség van az őszinte, nyitott beszélgetésre, a megfelelő felvilágosításra, a tájékoztatásra, és a téma iránt való figyelemfelkeltésre. Ez pedig nemcsak azokon a területeken fontos, ahol a diáklányok a menstruációs szegénység miatt hátrányos helyzetbe kerülnek. Örömmel álltam idén is a program élére, mert az Always #NeMaradjLe kampánya jelentős lépés a menstruációs szegénység visszaszorítására.”

Magyarországon ez a probléma nagyjából minden 5. fiatal lányt, tehát több ezer iskolást érint.


A fiatal lányok közvetlen környezete ezzel a problémával általában nem foglalkozik, mivel a társadalom ezt a pár nap hiányzást az iskolából való távolmaradás ürügyének tudja be. A gyakori iskolai hiányzás miatt a lányok nemcsak a tanulásban maradhatnak le, de ez a probléma jelentősen befolyásolja a lányok önbizalmának fejlődését, hiszen kimaradhatnak a baráti találkozásokból, programokból, amely mind fontos része a pubertáskori önbizalom-építésnek.

„Büszkék vagyunk arra, hogy évek óta támogathatjuk a Magyar Vöröskeresztet. Tavalyi sikeres #NeMaradjLe programunkat idén kiterjesztettük a közösségi felületekre is, így most arra számítunk, hogy a megosztásoknak köszönhetően legalább másfélszer annyi rászoruló diáklánynak nyújthatunk támogatást a termékeinkkel – mondta Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője. – Az Always #NeMaradjLe kampányunk ugyanakkor nemcsak termékadományozásról szól, szeretnénk nyíltan beszélni a serdülőkorról és önbizalmat építeni a fiatal lányok lányból nővé érésének létfontosságú szakaszában. A menstruáció a nőiesség felé vezető út elválaszthatatlan része, és nem szabad, hogy a lányok emiatt hiányozzanak az iskolából vagy kevesebb időt töltsenek barátaikkal.”


A becslések szerint akár hatszázezer betétnyi támogatás is összegyűlhet a vásárlók segítségével a program végéig, amivel a tavalyihoz képest közel másfél-kétszer annyi lánynak lehet támogatást nyújtani.

#Always #Nemaradjle

További információ: www.everydayme.hu/nemaradjle

 

 

*A P&G 2018-as online felmérése, amelyet 300, 18–24 éves lány bevonásával készített.

Exit mobile version