Magyarock formában (x)

hirdetés | 2020. Augusztus 03.
Ha nem jön a járvány, mostanra már túl lennénk a tokiói játékok megnyitóján, ahol teljes valójukban csodálhattuk volna meg a NUBU kollekciójában felvonuló sportolóinkat.

A Garam Judit és Kovács Adél által fémjelzett márka maga is merít időről időre a távolkeleti kultúrából, így nem volt meglepő, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság által még tavaly meghirdetett olimpiai formaruha-pályázatra beadott kollekciótervük is egyfajta ötvözete volt a magyar és a japán stílusjegyeknek.

Lakatos Márkot – a zsűri egyik tagját – kérdeztük, mi lehetett a NUBU sikerének titka: „azt gondolom, hogy úgy szintetizálták a pályázat kiírását, hogy egy rendkívül modern, izgalmas, grafikai megoldásaiban is nagyon szép kollekciót alkottak, például a trikolór használatában és keverésében. Ezen kívül pedig olyan darabokat terveztek meg, amelyek bármelyik sportoló hétköznapi ruhatárában is alapdarabként foglalhatnak helyet, és közben mégis vannak olyan látványos showelemek, mint a férfi trikolóros bomberdzseki, vagy a kimonóra hasonlító selyemhatású ruha, ami megadja majd a lehetőséget, hogy amikor ebben felvonul a magyar csapat, akkor vizuálisan egy igazán erős hatást érjünk el.”

Nos, a tokiói Olimpiai Stadionban tartandó megnyitóig ugyan még szűk egy év hátra van, de biztosak vagyunk abban, hogy az ország stylistja által említett összhatás akkor is ugyanennyire ütős lesz. Viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy a tervezők élete sem könnyű, hiszen az olimpia megnyitója egy formális esemény, ahol bizonyos követelményeknek meg kell felelni, amik olykor gátat is szabhatnak a szabad tervezői szárnyalásnak. Ahogy Márk is megfogalmazta, „az egyik legfontosabb követelmény a praktikusság, a felismerhetőség, de emellett az is, hogy a ruháinkban szépnek és csinosnak érezzük magunkat, hiszen ez mindannyiunk érdeke és vágya.”

Mindezek tudatában komoly esélyünk van rá, hogy Tokióban az öltözéket tekintve is a legjobbak között említsék majd a Magyar Olimpiai Csapatot, amelynek új, YouTube-on, Facebookon és Instagramon is elérhető szurkolói márkája, a Magyarock, július 24-én debütált izgalmas tartalmakkal.

 

  • Címkék:
  • MOB
Exit mobile version