A kilencvenes évek egy pontján minden tisztességes tinimagazin csomagolt egy-egy lapszámához olyan kamu szájpiercinget, amivel a lázadó lelkű ifjak úgy próbálták emelni a vagánysági faktort, hogy nem lövették át alsó ajkuknál a bőrt. Nos, a szájkarikák úgy tűnik, ismét divatba jönnek, és egy újabb generáció tapasztalhatja meg, hogyan lehet enni, inni, csókolózni egy fémkarikával az alsó ajkon.
A trend nem akárkinek köszönhetően tér vissza: a Chanel divatház penderítette elénk, és lássuk be, szépen illeszkedik a szoros nyakpánt, a scrunchie, vagy a viccesen neon ékszerek által kijelölt sorba. Azonban nem 1996-ot írunk, valamilyen módon napjainkhoz kellett igazítani a szájkarikákat, és erre úgy tűnik, a logómánia adta a megoldást: az eddig a ruhákon és kiegészítőkön tobzódó trend arcunkat is birtokba kívánja venni. És miért is elégedne meg a tucatszám kapható logós fülbevalókkal, ha álpiercingek segítségével ajkainkat is meghódíthatják?
A modern párizsi sikk egyik képviselője, Chloé Harrouche, akinek bérelt helye van a Chanel bemutatóin, már prezentálta is az Instán, miként mutat a szájkarika közelről, és mint elárulta, „Igen, kényelmes. Igen, tudok beszélni. Igen, tudok enni.”
Hogy melyik fast fashion márka húzza be először kínálatába, még nem tudni, a Chanelnél mindenesetre 180 ezer forintért beszerezhetjük az egymásba fonódó C-betűkkel ékesített darabokat – ráadásul egyből kettőt is, amik közül az egyik gyémántokkal ékesített.