Az UNICEF Magyarország zenei kihívást indít Bródy János, Halász Judit, Molnár Ferenc „Caramel”, Rutkai Bori, a Bohemian Betyars, a Lóci játszik, a Damara, a Heatlie és más országszerte kedvelt előadók közreműködésével, hogy felhívja a figyelmet jótékony célú webshopjának ajándéktárgyaira, és támogatást gyűjtsön a szervezet gyerekeket segítő munkájához. A játékos kezdeményezés alapja Bródy János egy régi dalának ismert refrénje, ami a gyerekekről való gondoskodás fontosságáról szól és arról, hogy mindannyian olyan világban fogunk majd élni, amilyen gyerekeket ma nevelünk:
Minden felnőtt volt egyszer gyerek,
S felnő majd az új gyerek sereg,
Többet, jobban törődjetek velünk,
Mert eljön majd a nap, amikor mi is felnövünk.
A szerző eredetileg Halász Juditnak írta ezt a szöveget, aki máig rendszeresen énekli gyerekeknek szóló koncertjei legvégén. Az UNICEF Magyarország az idézet felhasználásával létrehozott egy termékcsaládot, amelyet a szervezet webshopjában vásárolhatnak meg a támogatóik, a kihívásban részt vevő zenészek pedig vállalták, hogy saját feldolgozásukban előadják, videóra rögzítik, és a közösségimédia-oldalaikon is megosztják a dalt.
Dalszerzőként mindig öröm, ha fiatal és tehetséges zenészek dolgozzák fel a szövegeimet. Azt remélem, hogy a kihívás nyomán még számos népszerű zenész, zenekar zenésíti meg ezt a szívemnek kedves néhány sort – már csak azért is, mert magát felelős közéleti gondolkodónak tartó emberként fontosnak tartom, hogy minél többen támogassák az UNICEF itthon és külföldön, a rászoruló gyerekek támogatásáért, megsegítéséért végzett munkáját
– mondta Bródy János. Az UNICEF munkatársai Ukrajnától Északkelet-Afrikán és a Közel-Keleten át Srí Lankáig a világ százkilencven országában dolgoznak a nehéz sorsú, segítségre szoruló – például éhínség, ivóvízhiány, járványok, elhúzódó válságok vagy háborús konfliktusok által sújtott – gyerekek és családok megsegítésén. A világszervezet többek között segélycsomagokat, orvosi és higiéniai felszereléseket, gyógyszereket, vakcinákat, élelmiszert és tiszta ivóvizet szállít a krízisövezetekbe; gyerekvédelmi támogatást, pszicho-szociális segítséget és oktatást biztosít a rászorulóknak – harcol a gyerekeket érintő erőszak és kizsákmányolás minden formája ellen. Ezt a munkát támogatja Bródy János Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas magyar énekes, gitáros, dalszerző, szövegíró azzal, hogy ingyen felajánlja a dalszöveg felhasználásához fűződő szerzői jogokat a gyerekvédelmi szervezetnek. És ezt a munkát támogatják azok is, akik vásárolnak a jótékony célú webshop termékeiből, vagy csatlakoznak az ezeket – illetve a szervezet munkáját – népszerűsítő közösségi média kampányhoz.
Egy időben mindenki találkozhatott az UNICEF jótékonysági termékeivel, talán a képeslapok voltak a legnépszerűbbek. Ahogy a globális fogyasztói szokások változtak, ez a támogatási forma háttérbe szorult a közvetlen adományozáshoz képest. Büszkék vagyunk rá, hogy itthon is egyre több rendszeres támogatónk van, akik egy kisebb havi támogatás átutalásával segítik a szervezet gyerekekért végzett munkáját, de azt tapasztaljuk, hogy a magyar közönség változatlanul keresi a termékeket is. Ezért indítottuk el a webshopunkat, és hozunk létre saját termékeket, értékes helyi együttműködéseket
– mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.
Bródy János dalszövege lényeglátóan fejezi ki azt, amit az UNICEF is küldetésének gondol: tennünk kell azért, hogy a gyerekek, a jövő generációi egy élhetőbb, biztonságosabb világban nőhessenek fel és kibontakoztathassák a bennük rejlő képességeket. Hálásan köszönjük nagylelkű felajánlását és közreműködését, ahogy a többi művészét is. Nekik köszönhetően nem csak kifejező, értéket hordozó tárgyakat tudtunk létrehozni, de az ezzel a támogatási formával kapcsolatos üzenetünket is eljuttathatjuk a nyilvánossághoz, aminek számottevő hirdetési büdzsé hiányában óriási jelentősége van egy civilszervezet számára.
Az UNICEF Magyarország a szövegrészletet ajándéktárgyakra (bögre, notesz, vászontáska) nyomatta, amelyek már megvásárolhatók a szervezet webáruházában. Itt számos különböző kategóriában találhatóak még termékek a gyerekjátékoktól a divatcikkeken és kiegészítőkön, papír írószereken át a lakásdekorációig. A kínálatot az UNICEF gyermekközpontú értékrendje és a fenntarthatósági szemlélet határozza meg. A tárgyak többségét hazai tervezők és sok esetben társadalmi vállalkozásként működő gyártók hozták létre, illetve elérhetőek a nemzetközi szervezet logózott termékei is. Az értékesítésekből származó bevételt teljes egészében az UNICEF gyerekek védelmében végzett tevékenységére fordítják.
A kihívásban eddig részt vevő zenekarok feldolgozásait és Bródy János rövid interjúját ebben a videóban nézhetitek meg:
Az UNICEF Magyarország webáruháza: https://webshop.unicef.hu
Az UNICEF Magyarország támogatói oldala: https://unicef.hu/legy-te-is-rendszeres-tamogatonk
(sajtóközlemény)