A leggyakoribb tévhitek a füstmentes technológiákról

hirdetés | 2024. Március 21.
Minél nagyobb az információs zaj körülöttünk, annál nehezebb elválasztani a valóságot a fikcióktól. Igaz ez a dohányzás és a füstmentes technológiák világára is – de honnan tudhatjuk, hogy melyik a tévhit, és mi a valóság?

Tény, hogy az a legjobb, ha el sem kezdünk dohányozni. Amennyiben már dohányzunk, akkor magunkért és másokért is azzal tesszük a legtöbbet, ha végleg leszokunk. Ha viszont a leszokás valamiért nem történik meg, mindenképp javasolt tájékozódni az ártalomcsökkentés lehetőségeiről, a füstmentes alternatívákról – a tévhitek helyett a tényekre támaszkodva.

TÉVHIT

„A cigarettázásban a nikotin a legkárosabb.”

TÉNY

A dohányzással kapcsolatos megbetegedések fő okozója az égés során keletkező füst. De a nikotin sem kockázatmentes: erős függőséget okoz, más negatív hatásai mellett megemeli a szívfrekvenciát és a vérnyomást.


TÉVHIT

„A füstmentes termékek aeroszolja is tartalmaz kátrányt.”

TÉNY

Az égés nélkül működő füstmentes technológiák kiküszöbölhetik a füstben található ártalmas anyagok egy részét – a kátrányt is.

TÉVHIT

„A dohány- és nikotintartalmú termékek mind ugyanolyanok.”

TÉNY

A füst nélküli, de nikotint tartalmazó alternatívák lényegesen alacsonyabb károsanyag-kitettséggel járnak. A különböző füstmentes technológiák között is jelentős különbség van.

TÉVHIT

„A cigarettázásnak nincs kevesebb káros anyagot kibocsátó alternatívája.”

TÉNY

A füstmentes technológiák a cigarettához képest lényegesen kevesebb káros vegyi anyagot bocsátanak ki.*

Füstmentes technológia például a dohányhevítés: olyan hőmérsékletre hevítik a dohányt, amely már elég ahhoz, hogy nikotinpára szabaduljon fel, de még ne történjen égés.

A dohányzás ártalmainak teljes kiküszöbölését azonban kizárólag a dohány- és nikotintartalmú termékek használatának teljes mellőzésével érhetjük el.

*Abban az esetben, ha a cigarettázást párhuzamosan sem folytatják. A füstmentes technológiák sem kockázatmentesek, illetve függőséget okoznak.

Ez a médiatartalom társadalmi célú reklám, mely készült a Philip Morris Magyarország Kft. megrendelésére.

Exit mobile version